ویتامین دی مصرف کنید تا به زوال عقل دچار نشوید

محققان اخیرا پژوهش گسترده ای را روی ۱۲ هزار نفر انجام داده اند. در این مطالعه مشخص شد در افرادیکه مکمل های ویتامین دی مصرف می کنند ریسک ابتلا به بیماری زوال عقل ۴۰ درصد کمتر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه انجام شده حدود ۲۶۷۰ نفر به زوال عقل […]

محققان اخیرا پژوهش گسترده ای را روی ۱۲ هزار نفر انجام داده اند. در این مطالعه مشخص شد در افرادیکه مکمل های ویتامین دی مصرف می کنند ریسک ابتلا به بیماری زوال عقل ۴۰ درصد کمتر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در مطالعه انجام شده حدود ۲۶۷۰ نفر به زوال عقل دچار شدند که در گروه مصرف کنندگان ویتامین دی قرار نداشتند. طبق گزارش منتشر شده توسط اینسایدر، محققان در مطالعه خود حدود ۱۲ هزار نفر با میانگین سنی حدود ۷۱ سال را تحت نظر گرفتند. این افراد در ابتدای مطالعه در سلامت کامل قرار داشتند. در این بین ۴۶۰۰ نفر از مکمل های ویتامین دی استفاده می کردند. از بین این افراد پس از گذشت ده سال، حدود ۲۶۷۰ نفر دچار بیماری زوال عقل شدند. از بین آنها نیز تنها ۶۷۰ نفر این مکمل را دریافت کرده بودند. حدود ۲۰۰۰ نفر نیز از این مکمل استفاده نمی‌کردند. به گفته محققان از بین افرادی که این مکمل را دریافت کرده بودند حدود ۴۰ درصد کمتر به این بیماری دچار شدند.

همچنین در این تحقیق مشخص شد مصرف ویتامین دی در بین زنان بیشتر است. همچنین افرادی که از این مکمل استفاده می کردند تحصیلات بالاتری داشته و کمتر افسرده بودند.‌ زهینور اسماعیل محقق ارشد این مطالعه در این باره می گوید: شواهد پیدا شده در این مطالعه نشان می دهد فایده استفاده از این مکمل در مصرف آن پیش از ظهور علتئم افت شناختی است. البته پژوهشگران معتقدند که تنها با این تحقیق نمی توان نظر قطعی داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال