جوهرهای خالکوبی حاوی مواد سرطان زا هستند

پژوهشگران می گویند جوهرهای خالکوبی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که برای بدن بسیار مضر است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان حدود ۱۰۰ نمونه جوهر خالکوبی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند مواد شیمیایی موجود در آن ها میتواند باعث سرطان شود. این پژوهش که در دانشگاه بینگهمتون انجام […]

پژوهشگران می گویند جوهرهای خالکوبی حاوی مواد شیمیایی مضر هستند که برای بدن بسیار مضر است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان حدود ۱۰۰ نمونه جوهر خالکوبی را مورد بررسی قرار دادند و متوجه شدند مواد شیمیایی موجود در آن ها میتواند باعث سرطان شود.

این پژوهش که در دانشگاه بینگهمتون انجام گرفت نشان میدهد  بسیاری از این مواد شیمیایی مضر در فهرست مواد مصرفی ساخت این جوهر ها آورده نمیشود. جان سویرک محقق ارشد این پژوهش در مورد این مطالعه می گوید در ابتدا این تحقیق روی چگونگی پاک شدن خالکوبی توسط لیزر بود اما پس از آن متوجه شدم ترکیبات موجود در جوهرهای خالکوبی چندان شناخته شده نیستند به همین دلیل در ابتدا مواد سازنده این جوهرها مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. با توجه به قرارگیری خالکوبی در حوزه کارهای آرایشی این جوهرها نیز به تائیدیه سازمان غذا و داروی آمریکا نیاز ندارد. همین موضوع سبب می شود تا مواد تشکیل دهنده این مواد فهرست نشود.

بسیاری از افرادی که خالکوبی را انجام می‌دهند به مواد موجود در آن آگاه نیستند. حتی شرکت های سازنده نیز آنها را برای منسوجات تولید می کنند. در بررسی این جوهرها مشخص شد اکثر آنها حاوی رنگ های آزو هستند که در دسته رنگ های ایمن در نظر گرفته میشوند اما این دسته رنگدانه ها در مواجهه با اشعه ماورابنفش به مولکول های سرطانزا تبدیل میشوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال