40 میلیون مشترک سیار و ثابت اینترنت پرسرعت در کشور

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم با صدور مجوز راه‌اندازی و توسعه اینترنت نسل ۳ و ۴ به اپراتورهای اول و دوم، رقابت بین اپراتورها را افزایش داد. در سال ۹۲ و 94 تعداد مشترکین سیار و ثابت اینترنت پرسرعت به ترتیب ۳.۵ میلیون و 28 میلیون نفر بود، اما در حال حاضر […]

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دولت یازدهم با صدور مجوز راه‌اندازی و توسعه اینترنت نسل ۳ و ۴ به اپراتورهای اول و دوم، رقابت بین اپراتورها را افزایش داد.

در سال ۹۲ و 94 تعداد مشترکین سیار و ثابت اینترنت پرسرعت به ترتیب ۳.۵ میلیون و 28 میلیون نفر بود، اما در حال حاضر این رقم به حدود ۴۰ میلیون می‌رسد.

اپراتور همراه اول در دولت یازدهم با سرمایه‌گذاری حدود هفت میلیارد تومانی به نوسازی و ایجاد ایستگاه‌های رادیویی نسل دو، ایجاد ایستگاه‌های رادیویی نسل سه و چهار پرداخت. علاوه بر این، اپراتور اول توانسته است ۵۴۷ شهر را به اینترنت نسل سه و ۳۳ شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کند.

از پروژه‌های بهره‌برداری شده اپراتور ایرانسل در دولت تدبیر و امید می‌توان به توسعه شبکه نسل دو، راه‌اندازی و توسعه شبکه نسل سه و چهار و همچنین راه‌اندازی و توسعه شبکه TD-LTE با سرمایه‌گذاری حدودا شش میلیارد تومان اشاره کرد. این اپراتور همچنین تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵، ۵۶۸ شهر را به اینترنت نسل سه و ۲۲۸ شهر را به اینترنت نسل چهار مجهز کرده است.

اپراتور رایتل نیز در دولت یازدهم اقداماتی از جمله نصب ۵۴ کیلومتر فیبر نوری، راه‌اندازی رسمی LTE، راه‌اندازی سرویس وای‌فای عمومی انجام داد. این اپراتور تا شهریورماه سال ۱۳۹۵، ۵۲۰ شهر را به اینترنت نسل سه وصل کرده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال