آموزش هوش مصنوعی به کودکان از سنین دبستان

محققان می گویند بهتر است کودکان از سنین کودکی با ربات ها در ارتباط باشند. بدین ترتیب از سردرگمی آنها در ارتباطات آینده با هوش مصنوعی جلوگیری خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، محققان برای آموزش هوش مصنوعی به کودکان از یک تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام PopBots استفاده […]

محققان می گویند بهتر است کودکان از سنین کودکی با ربات ها در ارتباط باشند. بدین ترتیب از سردرگمی آنها در ارتباطات آینده با هوش مصنوعی جلوگیری خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تک نیوز ، محققان برای آموزش هوش مصنوعی به کودکان از یک تراشه مبتنی بر هوش مصنوعی به نام PopBots استفاده کرده اند. زیرا معتقدند برای اینکه کودکان بتوانند با یک نگرش درست نسبت به هوش مصنوعی رشد کنند باید از سنین کودکی با روبات هایی نظیر PopBots در ارتباط باشند. مدل فیزیکی این تراشه روبات مانند یک تلفن همراه است که چهره ، موتورهای لگو و یک رابط برنامه نویسی را روی آن نشان میدهد.

استفاده از صنایع رباتیک میتواند در یادگیری کودکان موثر باشد. اما پیش از آن باید کودکان را با فضای ارتباطی آن آشنا کرد. بسیاری از کودکان دیدگاههای متفاوت و عجیبی نسبت به ربات ها دارند. بسیاری از آنها فکر میکنند ربات ها از انسان ها با هوش تر هستند. و یا اینکه روابط عاطفی عمیقی با آن برقرار میکنند. همچنین ظرفیت یک ربات را بیش از اندازه تصور میکنند. عواقب استفاده از دستگاههای مبتنی بر هوش مصنوعی متعدد در آینده مشخص نشده است. محقق اصلی این روش می گوید: “هوش مصنوعی باعث ایجاد چالشهای زیادی بین بزرگسالان شده است. بسیاری از افراد بزرگسال نگران برنامه نویسی تجهیزات مبتنی بر هوش مصنوعی هستند یا از هوش مصنوعی می ترسند ما باید به کودکان آموزش دهیم که: من می توانم با ماشین آلات همکاری و کار کنم.آنها برای من خطری ایجاد نمیکنند.  و این آموزش باید از پیش دبستانی شروع شود.

روانشناسان معتقدند که کودکان در سنین پایین نیازمند کمک برای درک عملکرد روبات ها هستند. جنیفر جیپسون استاد روانشناسی دز این باره میگوید: کودکان می دانند که روبات ها زنده نیستند و غذا نمی خورند ، نمی خوابند ، نفس نمی کشند و یا تولید مثل نمی کنند ، اما نمیتوانند درک کنند که آنها توانایی تفکر و احساسات و توانایی های حسی ندارند.

پیگیری کودک در تعامل با ربات تاثیر بسزایی در پیروی آنها و یادگیری خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال