گوشی گوگل پیکسل 3 – رقیب جدی آیفون های 40 میلیونی

ظاهراً ویدئوی تبلیغاتی جدیدی از گوشی گوگل پیکسل Google Pixel 3 به بیرون درز پیدا کرده که اطلاعات تازه‌ای در رابطه با ویژگی‌های واقعیت افزود‌ه‌ی دوربین و رابط کاربری آن در اختیار ما می‌گذارد و از این طریق می‌توان نگاه دقیق‌تری به این گوشی بیاندازیم. برای اخبار فناوری با تک نیوز همراه باشید. تایید شده […]

ظاهراً ویدئوی تبلیغاتی جدیدی از گوشی گوگل پیکسل Google Pixel 3 به بیرون درز پیدا کرده که اطلاعات تازه‌ای در رابطه با ویژگی‌های واقعیت افزود‌ه‌ی دوربین و رابط کاربری آن در اختیار ما می‌گذارد و از این طریق می‌توان نگاه دقیق‌تری به این گوشی بیاندازیم. برای اخبار فناوری با تک نیوز همراه باشید.

تایید شده که گوشی گوگل پیکسل Pixel 3 در تاریخ 9 اکتبر معرفی می‌شود اما پیش از رسیدن به آن روز، بسیاری از خبرگزاری‌ها در حال فاش کردن مشخصات این گوشی هستند. هم اکنون ما تصمیم گرفته‌ایم که تمامی این شایعات پیرامون گوشی pixel‌ 3 را در یک مطلب جمع آوری کنیم و در اختیار شما قرار دهیم.

بنا به نظر کارشناسان مجلات اخبار فناوری دنیا، گفته می‌شود که گوشی Pixel 3 یک گزینه‌ی ایده آل برای طرفداران اندروید خالص و علاقمندان به دوربین‌های قدرتمند است و دلیل آن را می‌توان در نسل قبلی این گوشی یعنی Pixel 2 و Pixel 2 Xl جستجو کرد.

در این برهه از زمان، ما اطلاعات بسیاری در رابطه با گوشی Pixel 3 و برادر بزرگش، Pixel 3 Xl بدست آورده‌ایم و دانسته‌های‌مان از نادانسته‌های‌مان بیشتر است.

هر نوع شایعه‌ای که در مورد گوشی Pixel 3 منتشر می‌شود، اشاره‌‌ی مستقیمی به یک اسماتفون قدرتمند مبتنی بر یادگیری ماشینی (machine learning) دراد که به صورت پیشفرض اندروید Pie‌ بر روی آن نصب می‌باشد. اما هم اکنون مناسب‌ترین زمان است تا واقعیت را از دل این شایعات بیرون بکشیم تا بتوانیم جزئیات دقیق‌تری در رابطه با تاریخ عرضه، قیمت، ظاهر و مشخصات این گوشی پیدا کنیم. البته نگران نباشید ما برادر بزرگ تر Pixel 3 را از یاده نبرده‌ایم و قرار است درباره Pixel 3 Xl نیز صحبت کنیم.

خب اکنون بهتر است به سراغ اصل مطلب برویم:

  1. Google Pixel 3 چیست؟ گوشی پرچمدار جدید شرکت گوگل که از اندروید خالص بهره می‌برد.
  2. قیمت گوشی Google Pixel 3 چقدر خواهد بود؟ احتمالا قیمت آن از 649 دلار آغاز خواهد شد.
  3. چه زمانی معرفی خواهد شد؟ 9 اکتبر 2018 ( 17 مهر)

تاریخ عرضه گوشی Google Pixel 3

ما در حال حاضر می‌دانیم که گوشی Google Pixel 3 قرار است در روز 9 اکتبر معرفی شود زیرا گوگل قصد دارد در آن تاریخ مراسمی را برگزار کند.

با این حال در تیزر منتشر شده از نام این گوشی مستقیما‌ً استفاده نشده و تنها یک عدد 3 بزرگ در آن وجود دارد و از آن زمان تا کنون گوگل عدد 3 بزرگی را بر روی وبسایت خود قرار داده است. بنابراین ما شکی نداریم که در مراسم گوگل چشم‌مان به جمال گوشی Pixel روشن خواهد شد.

برگزاری رویداد گوگل در اوایل ماه اکتبر بدین معنا است که تاریخ عرضه گوشی Pixel 3 نیز در ماه اکتبر خواهد بود ( سال گذشته گوشی Pixel 2 در تاریخ 19 اکتبر روانه بازار گشت) همچنین به نظر می‌رسد که این گوشی تنها محصولی نیست که گوگل قصد رونمایی از آن را دارد. گوگل قرار است گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 Xl را به صورت رسمی در کنار Google Pixel Watch معرفی کند. این ساعت هوشمند از سیستم عامل  Wear OS پشتیبانی خواهد کرد. ( نام جدیدی که گوگل برای سیستم عامل گجت‌های پوشیدنی در نظر گرفته)

اما اگر هنوز در رابطه با زمان معرفی گوشی پرچمدار گوگل شک دارید، باید بدانید که این گوشی گواهی‌های مختلفی را از سازمان‌ها دریافت کرده و اخیرا نیز NCC ( کمیسیون ارتباطات ملی، National Communications Commission) در کشور تایوان، این گوشی را تایید نموده و اعلام کرده زمان عرضه آن قریب الوقوع است.

قیمت گوشی Google Pixel 3

صحبت کردن در رابطه با قیمت گوشی Pixel 3 مقداری پیچیده‌تر است زیرا در 12 ماهه‌ی گذشته قیمت گوشی‌های هوشمند روندی صعودی به خود گرفته‌اند و پیش بینی را غیر ممکن می‌سازد.

بهتر است لحظه‌ای به قیمت گوشی‌های  iPhone XS و Note 9 بنگرید تا متوجه شوید منظور ما چیست. گوگل به راحتی می‌تواند قیمت محصولات خود را افزایش دهد با این حال هیچ چیز در این مورد کماکان قطعی نیست.

گوشی Google Pixel 2 هنگام عرضه قیمتی معادل 629 پوند (649 دلار) داشت. بنابراین انتظار می‌رود که گوشی Google Pixel 3 نیز با قیمت مشابهی فروخته شود، هر چند امکان افزایش این مبلغ وجود دارد.

صفحه نمایش و ظاهر گوشی Google Pixel 3

در تیزری که نسخه ژاپنی وبسایت گوگل رسماً به نمایش گذاشت، 3 رنگ را می‌توان مشاهده کرد که برای گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL در نظر گرفته شده است. این رنگ بندی شامل رنگ‌های سفید، مشکی و سبز نعنایی می‌شود.

این رنگ بندی چندان نسبت به نسل گذشته تغییر نکرده و  گوگل پیش‌تر نیز از این رنگ‌ها استفاده نموده است. اگر به یاد داشته باشید گوشی Pixel 2 در یک نسخه آبی رنگ نیز عرضه شد و به نظر می‌رسد این رنگ سبز نعنایی جایگزین همان رنگ آبی در نسل جدید گوشی‌های گوگل خواهد بود.

نزدیک‌ترین نگاهی که ما بر روی گوشی Google Pixel 3 داشته‌ایم مربوط به تصاویری می‌شود که توسط یک کاربر ناشناس Reddit به اشتراک گذاشته‌ شده‌اند. شما می‌توانید این تصاویر را در ادامه مشاهده کنید. تصاویر منتشر شده آشکار می‌کنند که این گوشی دارای  دو اسپیکر در جلو، دوربین اصلی تک سنسور، دوربین دوگانه سلفی، Notch بزرگ بر روی صفحه نمایش و سنسور اثر انگشت فیزیکی است. همچنین در سمت راست گوشی دکمه‌های کنترل صدا و پاور قرار گرفته‌اند.

البته باید به شما عرض کنیم که ما رندرهایی رسمی از این گوشی را نیز مشاهده کرده‌ایم که در دو رنگ سفید و مشکی منتشر شده بودند. اما با این حال هیج نشانی از رنگ سبز نعنایی وجود نداشت و تنها دکمه‌ی پاور نسخه سفید به رنگ سبز نعنایی در آمده بود. بنابراین این موضوع رنگ بندی کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

همچنین رندرهایی همراه با قاب محافظ از این گوشی به بیرون درز پیدا کرده که شباهت بسیاری به قاب‌های Google Pixel 2 دارد. اخیرا نیز رندر‌های بسیاری از کارخانه‌های CAD (مکان‌هایی که با کامپوتر گوشی‌ها را طراحی می‌کنند) لو رفته که گوشی‌های Pixel 3 و Pixel 3 XL را از تمامی زوایا به نمایش می‌گذارد.

شما می توانید آن ها را در زیر مشاهده کنید و توجه داشته باشید که همانند تصاویر بالا، این دو گوشی تنها با یک دوربین اصلی به نمایش گذاشته می‌شوند ( موضوعی که در تصاویر مربوط به قاب‌های محافظ نیز مشاهده می‌شود). با این حال به نظر می‌رسد هر دو گوشی از دوربین‌های دوگانه سلفی بهره می‌برند و در مدل Pixel 3 XL ناچ بالای صفحه نمایش نیز نمایان است. هر چند هیچ نشانه‌ای در رابطه با وجود ناچ در مدل معمولی Google Pixel 3 وجود ندارد. طراحی قاب پشتی این دو گوشی مشابه مدل Pixel 2 می‌باشد که حسگر اثر انگشت را در خود جای داده است.

همانند تصاویر، تمام منابع از صفحه نمایش 5.4 اینچی برای گوشی Pixel 3 خبر می‌دهند و سایز بدنه‌ی آن معادل 145.6 x 68.2 x 7.9 میلی متر خواهد بود. ضخامت آن نیز حدود 8.6 میلیمتر است که باعث می‌شود دوربین مقداری از فضای قاب گوشی بیرون بیاید.

تمامی رندر‌های فاش شده با اطلاعاتی که ما به دست آورده‌ایم، مطابقت دارند. برای مثال، طبق گزارشی که در رابطه با گوشی Pixel 3 گردآوری شده، گزارشگر با بیان کردن عبارت “مردم با ظاهر آن آشنا هستند” سعی نموده اعلام کند که گوشی Pixel 3 شباهت بسیاری با مدل Pixel 2 خواهد داشت.

گزارشگر ادامه می‌دهد که گوشی Pixel 3 XL در پایین صفحه نمایش دارای یک گودی است و هر دو گوشی به دوربین‌های تک سنسور ارتقا یافته مجهز خواهند شد. این سنسور توسط شرکت Foxconn (شرکتی که سنسور دوربین‌ گوشی‌های آیفون را می‌سازد) ساخته شده و قرار است برای اولین بار در گوشی‌های پیکسل استفاده شود.

شایعه‌ای که ادعا می‌کند گوشی Pixel 3 از ناچ بهره نخواهد برد توسط یک منبع دیگر تایید شده است (@OnLeaks که معمولا همیشه اخبار موثقی را منتشر می‌کند). همچنین این منبع عنوان کرده گوشی Pixel 3 به صفحه نمایش 5.3 اینچی مجهز خواهد شد که مشابه اکثر گزارش‌ها پیشین است.

البته برخی از منابع بیان کرده‌اند که این گوشی از صفحه نمایش 5.5 اینچی با وضوح 1080x 2160 استفاده می‌کند که معادل 440 پیکسل در هر اینچ می‌شود. نسبت ابعاد تصویر نیز برابر با 18:9 خواهد بود. البته به این سایز در شایعات اخیر بیشتر اشاره شده است.

خبرچین معروف ایوان بلاس، تصاویری منتشر کرده که دیزاین گوشی‌های سری Pixel 3 را تایید می‌کند. شما می‌توانید این تصاویر را در زیر تماشا بفرماید.

منبع دیگری مدعی شده که حداقل یکی از گوشی‌های سری پیکسل 3 دارای ناچ خواهد بود و از پنل OLED ساخت الجی بهره خواهد بود. گوشی‌های سری پیکسل 2 هم اکنون از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند بنابراین این موضوع خبر جدیدی نیست.

همچنین تصاویری از محافظ صفحه نمایش این گوشی‌ها در فضای اینترنت پخش شده است. شما می‌توانید این تصاویر را بعد از این پاراگراف مشاهده کنید و آن را با تصاویر فوق مقایسه نمایید.

خود گوگل نیز ممکن است به صورت غیر عمدی تصاویری از Pixel 3 را منتشر کرده باشد. در تصاویری مربوط به نسخه بتای اندروید Pie گوشی‌ای نشان داده می‌شود که حاشیه‌ های صفحه نمایش آن به حداقل رسیده‌اند.

در هر صورت، این تصاویر جزئیات چندانی را بروز نمی‌دهند و با تصاویری که ما پیش‌تر دیده‌ایم تطابق ندارند. اما فعلا هیچ چیزی قطعی نیست و این تصاویر ممکن است ظاهر نهایی گوشی‌های سری پیکسل 3 را به نمایش گذاشته باشند.

نام گوشی Google Pixel 3

ما تردیدی در رابطه با نام گوشی‌های آتی گوگل نداریم اما با این حال طبق تجربه‌ای که داشته‌ایم نام این محصولات باید به صورت رسمی تایید شود.

حال که این گفته شد باید در ادامه اضافه کنیم که گوگل چندین بار به نام Pixel 3 اشاره‌ای داشته است. به خصوص، در قطعه کدی که در سایت متن باز اندروید (AOSP) کشف گردید و نام پیکسل 3 در آن ذکر شده بود.

با این حال نام Google Pixel 3 باید رسما مورد تایید قرار گیرد. سال گذشته گزارشی از سه گوشی پیکسل  در حال ساخت منتشر شد که از نام‌های سری “crosshatch”، “albacore” و “blueline” استفاده می‌کردند.

همچنین لازم به ذکر است که همه این نام های سری در واقع نوعی ماهی هستند، که پیش‌تر در رابطه با نسل قبلی پیکسل نیز اتفاق افتاده بود.

دوربین گوشی Google Pixel 3

دوربین ها شاید جالب ترین بخش گوشی‌های سری پیکسل 3 باشند و در مورد این زمینه اطلاعات بیشتری در اختیار داریم. طبق ادعای بسیاری از منابع، دوربین‌های دوگانه‌ی سلفی قادرند تا تصاویر بوکه/ پرتره‌ی بهتری را ثبت کنند و یکی از لنز‌ها برای زوایه دید گسترده استفاده خواهد شد.

ظاهراً دوربین جلویی قابلیتی به نام ‘Super Selfies خواهد داشت اما نوع عملکرد آن همچنان مشخص نیست.

در حالی که دوربین اصلی تنها از یک سنسور بهره می‌برد، اما این بدان معنا نیست که چیز جدیدی برای ارائه ندارد بلکه طبق گزارشات، گفته می‌شود که این دوربین در نور کم تصاویر فوق العاده‌ای ثبت می‌کند و دارای هسته‌ی گرافیکی جدیدی است.

هسته‌ی گرافیکی در ابتدا برای گوشی Pixel 2‌ مورد استفاده قرار گرفت اما کاربرد آن برای بهبود پردازش تصاویر HDR+ بوده است. اما به نظر می‌رسد در گوشی‌های پیکسل جدید، ویژگی‌های بیشتری برای ارائه خواهد داشت. هر چند برای دیدن آن باید تا زمان عرضه این گوشی‌ها صبر کنیم.

ما همچنین برخی از ویژگی‌های دوربین‌های این دو گوشی را که در یک ویدیوی تبلیغاتی منتشر شد، مورد بررسی قرار دادیم. این ویدیو حاوی اطلاعاتی بود که ویژگی‌های جدیدی همچون اسکن ایمیل آدرس از طریق قابلیت واقعیت افزوده (AR) را نشان می‌داد.

طبق شایعه‌ای دیگر، هر دو دوربین دوگانه‌ی سلفی از وضوح 8 مگاپیکسلی بهره می‌برند و یکی از آن‌ها دیافراگم f/1.8 خواهد داشت، در حالی که دیگری از دو دهنه دیافراگم استفاده می‌کند و قادر است میان f/1.8 و f/2.2 سوییچ کند.

همچنین گفته شده که Pixel 3 دارای دوربین قدرتمندی خواهد بود اما ممکن است بهترین دوربین موبایلی نباشد. این اطلاعات بر اساس امتیاز 107 ثبت شده در وبسایت DxOMark به دست آمده است ( یکی از معتبر‌ترین وبسایت‌ها در زمینه بررسی دوربین‌ گوشی‌های هوشمند)

با این حال این امتیاز هنوز به صورت رسمی تایید نشده است بنابراین تنها به صورت شایعه باقی می‌ماند. اگر این امتیاز درست باشد، این گوشی در رده‌ی بالاتری نبست به گوشی پیکسل 2 با امتیاز 98 قرار می‌گیرد. اما جایگاه پایین‌تری نسبت به گوشی Huawei P20 Pro با امتیاز 109 به دست خواهد آورد. همچنین طبق گفته‌ی همین منبع، این امتیاز در مقایسه با امتیاز 116 که Huawei Mate 20 Pro دریافت خواهد کرد، کمتر می‌باشد.

سیستم عامل و مشخصات گوشی Google Pixel 3

مشخصات گوشی Google Pixel 3 همانند دوربین‌هایش هیجان انگیز نیست اما مطمئن باشید اگر گوشی‌های جدید گوگل به این سخت افزار مجهز شوند، از سرعت نسبتا بیشتری نسبت به نسل قبل بهره خواهند برد.

قلب تپنده گوشی Pixel 3 XL ( و احتمالا گوشی Pixel 3 ) پردازنده 8 هسته‌ای Qualcomm Snapdragon 845 خواهد بود و طبق بنچمارک‌های تایید نشده در کنار آن پردازشگر گرافیکی Ardreno 630 و 4 گیگابایت حافظه رم قرار خواهد گرفت.

منبع دیگری نیز گفته است که پردازنده آن Snapdragon 845 خواهد بود و سرعت کلاک‌اش بر روی 2.8 گیگاهرتز تنظیم شده و در دو نسخه 64 و 128 گیگابایتی عرضه می‌شود اما خبری از اسلات میکرو اس دی نخواهد بود.

روزهایی که گوگل قدرتمندترین پردازنده‌های Qualcomm را در گوشی‌های پیکسل به نمایش می‌گذاشته، به سر رسیده است ( همانند زمانی که برای اولین بار Snapdragon 821 در گوشی‌های پیکسل به کار گذاشته شد).  اما تراشه 845 ثابت کرده که در سایر گوشی های پرچمدار بسیار سریع عمل می کند.

همچنین ظرفیت باتری آن از 2700 میلی آمپر در گوشی پیکسل 2 به 2,915 میلی آمپر افزایش یافته است.

در رابطه با سیستم عامل، تردیدی وجود ندارد که اندروید 9 pie به صورت پیشفرض بر روی آن نصب خواهد بود و حتی یک ویدیوی تبلیغاتی  لو رفته که نحوه عملکرد آن را نشان می‌دهد.

در این ویدیو می‌توانید مشاهده کنید که قابلیت Active Edge ( در کناره‌ها) دوباره بازگشته و حرکات کشویی و میانبرهای جدیدی همچون دابل تپ ( دو بار ضربه زدن بر روی صفحه نمایش برای روشن کردن آن) و دابل پرس ( دو بار فشار دادن دکمه پاور برای باز کردن دوربین) را با خود به همراه آورده است.

چه انتظاری از گوشی Google Pixel 3 داریم؟

گوشی‌های Pixel 2 و Pixel 2 XL در بسیاری از نقدها امتیازات بسیار خوبی را دریافت کردند. اما با این حال هنوز جای بهبود وجود دارد و گوگل می‌تواند با اضافه کردن ویژگی‌های که ما در ادامه ذکر می‌کنیم، گوشی‌های کامل‌تری را عرضه نماید.

1.حاشیه‌های کمتر

از آیفون X گرفته تا گلکسی نوت 8، تمامی گوشی‌های پرچمدار سال 2017 جزء پیکسل 2، حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش را حذف کرده بودند.

تصاویر منتشر شده نشان می‌دهند که گوشی پیکسل 3 حاشیه‌های زیادی در بالا و پایین صحفه نمایش دارد ( به دلیل وجود اسپیکر‌های استریو) و ما انتظار داریم گوگل تا حدودی آن‌ها را کمتر کند. امیدواریم که گوگل و شرکای تولییدکننده‌اش بدون قربانی کردن اسپیکر‌های این گوشی، راه حلی برای این موضوع پیدا کنند.

2.قابلیت شخصی سازی Active Edge

ویژگی Active Edge در گوشی‌های پیکسل 2 و پیکسل 2 ایکس ال به شما اجازه می داد تا با فشردن لبه‌های گوشی، دستیار صوتی Google Assistant را اجرا کنید. این قابلیت کاملا کاربردی است اما بر خلاف HTC U11، کار دیگری انجام نمی‌دهد.

3. بهبود نرم افزار دوربین

با وجود داشتن تنها یک سنسور، دوربین پیکسل 2 یکی از برترین‌ها در حوزه گوشی‌های هوشمند است اما نرم افزار آن هنوز جای کار دارد. به عنوان مثال، ما دوست داریم ژست‌های حرکتی جدیدی برای کنترل تصاویر زمان دار ببینیم یا اینکه همانند گوشی‌های سامسونگ و الجی حالت سوایپ بهتری برای جا به جایی میان دوربین‌های سلفی و اصلی قرار گیرد. با این اصلاحات کوچک، می‌توان لذت بیشتری از نرم افزار دوربین برد و سرعت استفاده از دوربین‌ها را افزایش داد.

4.بازگشت جک هدفون

زمانی که اپل جک هدفون را از گوشی‌های آیفون حذف کرد، گوگل به تازگی سری اول پیکسل را عرضه نموده بود و این کار اپل را مورد تمسخر قرار داد. اما گوگل در سری گوگل پیکسل 2 این جک را از پرچمدار خود حذف کرد، تصمیمی که بسیاری از کاربران با آن موافق نبوده‌اند و کماکان هم نخواهند بود و خواهان بازگشت این جک صدا هستند.

البته ما انتظار نداریم که این اتفاق رخ دهد زیرا اخیرا بسیاری از کمپانی سعی به برداشتن این جک نموده‌اند و بسیاری از کاربران قرار است جای خالی آن را در گوشی‌های خود حس کنند.

5. شارژ وایرلس

گوشی پیکسل 2 از باتری قابل قبولی بهره می‌برد و از شارژ سریع ( Fast Charging) پشتیبانی می‌کرد اما قابلیت شارژ وایرلس در آن وجود نداشت و گوگل نباید از آن قافل بماند، مخصوصا در این زمان که اپل هم این ویژگی‌ را برای آیفون‌هایش فراهم کرده است.

انتظار می‌رود شارژ وایرلس در سال آینده محبوبیت بیشتری به دست آورد و این لطف را مدیون گوشی‌هایی همچون آیفون X و آیفون 8 هستیم بنابراین اگر پیکسل 3 نمی‌خواهد از قافله عقب بماند، باید هر چه سریع‌تر دست به کار شود.

6.بهبود صفحه نمایش

گوشی پیکسل 2 از وضوح فول اچ دی برای صفحه نمایش بهره می‌برد که برای یک پرچمدار سال 2017 چندان با کیفیت محسوب نمی‌شود. بنابراین انتظار داریم گوگل در پیکسل 3 آن را به کواد اچ دی ارتقا دهد.

در حالی که گوشی پیکسل 2 ایکس ال به نمایشگر بهتری مجهز شده بود اما از نظر زاویه دید زیاد خوب کار نکرده است که در رنگ‌های زنده محسوس‌تر می‌باشد. بنابراین امیدواریم که گوشی Pixel 3 Xl با چنین مشکلاتی مواجه نشود.

7.مقاومت بهتر در برابر مایعات

گوشی پیکسل 2 دارای گواهی نامه IP67 می‌باشد و بدین معنا است می‌تواند به مدت 30 دقیقه در عمق 1.5 متری آب دوام بیاورد. اما زمانی که در رابطه با گوشی‌های پرچمدار صحبت می‌کنیم باید همه چیز در حد عالی باشد به خصوص زمانی که رقابت در این عرصه بسیار نزدیک به هم دنبال می‌شود. گوشی‌ Samsung Galaxy S8 را در نظر بگیرید که از گواهی نامه IP68 پشتیبانی می‌کند.

درست است که این تغییر چندان چشمگیر به شمار نخواهد رفت اما با این حال کاربران دیگر نگران خرابی گوشی خود به دلیل رخنه آب نخواهند بود.

لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. جهت دیدن دیگر مقالات و خبرهای شرکت گوگل به صفحه اخبار گوگل مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال