نقص فنی یکی از ابزارهای تلسکوپ فضایی جیمز وب

دانشمندان ناسا اعلام کردند یکی از ابزارهای علمی جیمز وب دچار مشکل شد و آنها در حال بررسی این مشکل هستند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که از زمان آغاز به کار خود مشاهدات علمی بیشماری را ثبت کرده است اکنون دچار ناهنجاری شده است بطوری که این […]

دانشمندان ناسا اعلام کردند یکی از ابزارهای علمی جیمز وب دچار مشکل شد و آنها در حال بررسی این مشکل هستند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تلسکوپ فضایی جیمز وب که از زمان آغاز به کار خود مشاهدات علمی بیشماری را ثبت کرده است اکنون دچار ناهنجاری شده است بطوری که این مشکل می تواند همانند یک سرعت گیر باعث توقف رصدهای علمی است تلسکوپ شود.

ابزار مورد نظر ابزار مادون قرمز میانی نام دارد که به همراه یک دوربین و طیف نگار می تواند طول موج های فروسرخ را شناسایی کند که انسان قادر به دیدن آن نیست. این ابزار می تواند به خوبی مناطق ستاره زای کهکشان ها را رصد کند.

به گفته ناسا یکی از ۴ حالت این ابزار در تاریخ ۲۴ اوت که مکانیسم پشتیبانی کننده از این حالت هاست چیزی را نشان داد که حکایت از یک اختلال در این ابزار دارد. این مکانیسم می تواند در زمان مشاهدات حالت طیف سنجی با وضوح متوسط مورد استفاده قرار بگیرد. طبق اعلام ناسا این تلسکوپ سالم است و سه حالت دیگر این ابزار نیز کارخود را به خوبی انجام می دهند.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال