مشکل فنی آزمایش تجهیزات موشک ناسا را متوقف کرد

بروز مشکلات فنی در تجهیزات زمینی باعث شد تا آزمایش‌های سوخت‌رسانی به موشک غول پیکر آرتمیس یک به تعویق بیفتد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسین ناسا با هدف آزمایش موشک پروژه آرتمیس قصد داشتند ۲.۶ میلیون لیتر سوخت مایع سرد را وارد این موشک کنند. این مرحله آخرین مرحله از آزمایش […]

بروز مشکلات فنی در تجهیزات زمینی باعث شد تا آزمایش‌های سوخت‌رسانی به موشک غول پیکر آرتمیس یک به تعویق بیفتد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مهندسین ناسا با هدف آزمایش موشک پروژه آرتمیس قصد داشتند ۲.۶ میلیون لیتر سوخت مایع سرد را وارد این موشک کنند. این مرحله آخرین مرحله از آزمایش تمرین لباس خیس ناسا محسوب می شود که با هدف بررسی آزمایش های نهایی موشک آرتمیس ۱ انجام خواهد گرفت. از طرفی ایجاد مشکل فنی در پلتفرم تجهیزات مرتبط با پرتابگر متحرک موشک باعث شد تا این آزمایش به تاخیر بیفتد.

البته ناسا اعلام کرد این آزمایشات تا روز دوشنبه چهارم آوریل پایان خواهد یافت و سوخت رسانی به موشک نیز انجام خواهد شد. مایک سرافین مدیر ماموریت آرتمیس نیز در کنفرانس خبری اعلام کرد ۴۸ ساعت اخیر یکی از هیجان انگیز ترین ساعات کاری در طول ماموریت های پرتاب موشک بود که وی تجربه کرده است.

تیم مهندسین ناسا تلاش خواهد کرد تا روز دوشنبه عملیات سوخت رسانی را آغاز کند و تمرین پرتاب نیز از ساعت ۱۴ همان روز آغاز خواهد شد. در صورت بروز مشکل فنی مجدد باید پس از تعیین تاریخ جدید دسترسی به سوخت و دیگر برنامه‌ها نیز مجدداً بررسی شود. روز شنبه در کیپ کارناوال هوا تقریبا طوفانی بود و علاوه بر بارندگی، رعد و برق نیز اتفاق افتاد. همین موضوع باعث تاخیر در آزمایش لباس خیس شده بود. البته پرسنل این بخش مشکل فنی پیش آمده را از این موضوع جدا می دانند. زیرا بقیه اجزا بخوبی کار می کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال