فناوری ای که می تواند کاغذ را به صفحه تبلت تبدیل کند

پژوهشگران فناوری جدیدی را طراحی کردند که کاغذ را به صفحاتی مانند صفحه تبلت یا پخش کننده موسیقی هوشمند تبدیل می کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه پردو ورقه های کاغذ را به صفحه تبلت تبدیل کرده و از آن برای پخش موسیقی استفاده کردند. در این فناوری از چاپ ساده […]

پژوهشگران فناوری جدیدی را طراحی کردند که کاغذ را به صفحاتی مانند صفحه تبلت یا پخش کننده موسیقی هوشمند تبدیل می کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، پژوهشگرانی از دانشگاه پردو ورقه های کاغذ را به صفحه تبلت تبدیل کرده و از آن برای پخش موسیقی استفاده کردند. در این فناوری از چاپ ساده کاغذ یا مقوا استفاده شده و آنرا به صفحه کلید یا یک رابط دیگر بین انسان و ماشین تبدیل کردند.

رامسس مارتینز در مورد این فناوری می‌گوید: این اولین بار است که توانسته ایم ابزار الکترونیکی ای با استفاده از یک برگ کاغذ بسازیم. در این روش لایه ای از مولکول ها روی کاغذ قرار گرفتند تا بتوان چند لایه از مدارها روی کاغذ چاپ شود. از این فناوری می‌توان برای ساخت حسگرهای فشار بدون نیاز به باطری خارجی استفاده کرد. زیرا از طریق تماس با کاربر انرژی لازم را به دست می‌آورد.

همچنین این فناوری با سازگاری و چاپ در سایز بزرگ می تواند برای بسته بندی های مقوایی یا بسته بندی های هوشمند با رابط هوشمند استفاده شود. به عنوان مثال در بسته بندی هوشمند غذا می‌توان از سالم بودن غذا اطمینان حاصل کرد. این فناوری در تبدیل برگه های یک دفتر به صفحه ای برای پخش موسیقی نیز مورد استفاده قرار گرفت و از آن صفحه به عنوان رابطی برای پخش موسیقی استفاده شد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال