پیام‌رسان تلگرام در این هفته بیش از 78 کانال پیام‌رسانی داعش را مسدود کرده است

پس از اینکه جزئیات و زوایای حمله تروریستی گروه داعش به شهرهای پاریس و بیروت مشخص شده و مورد بررسی قرار گرفتند، تنها یک نام در مورد کانال‌های ارتباطی و پیام‌رسانی بیرون آمد و آن چیزی نبود جز پیام‌رسان تلگرام. ظاهراً گروه داعش برای هماهنگی حملات تروریستی خود و ارتباط بین اعضا از تلگرام و […]

پس از اینکه جزئیات و زوایای حمله تروریستی گروه داعش به شهرهای پاریس و بیروت مشخص شده و مورد بررسی قرار گرفتند، تنها یک نام در مورد کانال‌های ارتباطی و پیام‌رسانی بیرون آمد و آن چیزی نبود جز پیام‌رسان تلگرام. ظاهراً گروه داعش برای هماهنگی حملات تروریستی خود و ارتباط بین اعضا از تلگرام و سایر پیام‌رسان‌های رمزنگاری شده استفاده می‌کرده و از این طریق برنامه‌های خود را پیش برده است.

در این هفته، تلگرام هم برای جلوگیری از این امر و در پاسخ به آن، بیش از 70 کانال ارتباطی داعش که به 12 زبان مختلف بوده ‌اند را در اپلیکیشن خود مسدود کرده است. در همین رابطه شرکت تلگرام با انتشار خبری نیز عنوان کرده است: ” پس از فهمیدن اینکه گروه تروریستی داعش از کانال‌های عمومی این شبکه استفاده کرده است کمی مضطرب و نگران شده و بعد از گزارشات کاربران مبنی بر وجود این‌گونه کانال‌ها، در پی مسدودسازی آن‌ها برآمدیم. تمامی گفتگوها و گروه‌ها در میان کاربران خصوصی هستند؛ اما استیکرها، ربات‌ها و کانال‌ها در این شبکه عمومی بوده و از این رو ما درخواستی برای ایجاد گروه و یا چت خصوصی نداشته‌ایم و داعش به استفاده از کانال‌های عمومی روی‌ آورده است.”

از سوی دیگر مسئولان این اپلیکیشن پیام‌رسان در خصوص نحوه گزارش این‌گونه کانال‌ها گفته‌اند که کاربران در صورت مشاهده محتوای غیرقانونی، تروریستی و مستهجن، می‌توانند با ارسال پیامی به abuse@telegram.org آن را گزارش کنند.

گفتنی است در همین هفته گروه فعالان مجازی Anonymous در پی اعلام جنگ با داعش برآمده و این گروه تروریستی را تهدید به حمله سایبری کرده است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال