تلگرام با پخش کننده ویدئو و ظاهر جدید آپدیت شد

اپلیکیشن‎ پیام‎رسان محبوب تلگرام تا حد زیادی به خاطر رمزنگاری مبدا به مقصدش معروف است. حتی با وجود این، این اپلیکیشن هم‎چنان یک پلت‎فرم گفتگوی پر از قابلیت است و با آن‎که هم برای سیستم‎عامل‎های iOS و هم اندروید اپلیکیشن‎هایی دارد و با نمونه اپلیکیشن‎های دیگری نظیر لاین و مسنجر فیس‎بوک رقابت می‎کند، یک نسخه‎ی […]

اپلیکیشن‎ پیام‎رسان محبوب تلگرام تا حد زیادی به خاطر رمزنگاری مبدا به مقصدش معروف است. حتی با وجود این، این اپلیکیشن هم‎چنان یک پلت‎فرم گفتگوی پر از قابلیت است و با آن‎که هم برای سیستم‎عامل‎های iOS و هم اندروید اپلیکیشن‎هایی دارد و با نمونه اپلیکیشن‎های دیگری نظیر لاین و مسنجر فیس‎بوک رقابت می‎کند، یک نسخه‎ی دسکتاپی هم دارد و اخیرا طبق اطلاعاتی که این شرکت داده حتی در بعضی از مشتریان شرکتی تلگرام، این اپلیکیشن جایگزین ایمیل شده است.

به جنبه‎ی اندرویدی آپدیت جدید تلگرام برگردیم، حالا این اپلیکیشن دارای یک ویدئو پلیر داخلی شده است، یعنی در عوض این‎که برای مشاهده‎ی ویدئوهای ارسالی مجبور به باز کردن اپلیکیشن دیگری شوید، آن‎ها درون خود این اپلیکیشن پخش خواهند شد ولی قابلیت‎های این پلیر بسیار ساده است. در هر صورت، این به‎روزرسانی تنها این دفعه برای اندروید خواهد بود و با سایر پلت‎فرم‎ها به اشتراک نگذاشته خواهد شد. کاربران اندرویدی، نظیر کاربران دیگر پلت‎فرم‎ها، حالا می‎توانند گروه تصاویر مربوط به یک پروفایل را در قالب یک مجموعه‎ی کامل مشاهده کنند و از دکمه‎ی “به پایین اسکرول کنید” استفاده کنند که نشانی بر خود دارد که مشخص می‎کند چه تعداد پیام خوانده نشده در بالا به چشم می‎خورد. این اپلیکیشن حالا می‎تواند پیام‎های ارسال نشده را به صورت نسخه‎ی پیش‎نویس شده ذخیره کند و به شما اجازه می‎دهد اکانت خود را به صورت بین پلت‎فرمی دنبال کنید. به عنوان مثال، یک پیام را می‎توان بر روی یک گوشی اچ‎تی‎سی 10 شروع کرد و آن را بر روی iPad Air 2 ادامه داد و در نهایت آن را از روی نسخه‎ی دسکتاپی تلگرام ارسال کرد.

برای کاربران iOS، این اپلیکیشن حالا دارای یک گزینه‎ی نسبتا پیچیده‎ی تصویر در تصویر برای ویدئو ها است. ویدئوهای سازگار با این قابلیت، که تنها در حال حاضر شامل ویدئوهای یوتیوب و Vimeo می‎شود، در گوشه‎ی سمت راست پایین یک دکمه خواهند داشت. کلیک روی این دکمه ویدئو را در یک پنجره‎ی کوچک با امکان تغییر مکان دادن آن، باز می‎کند. در آی‎پد‎ها، این پنجره حتی زمان تعویض اپلیکیشن‎ها سرجای خود باقی می‎ماند تا در نهایت به صورت دستی بسته یا دستگاه ری‎بوت شود. تمامی پلت‎فرم‎ها، از جمله دستگاه‎های رومیزی با در اختیار داشتن تعدادی آیکون و طرح‎های رنگی جدید، اندکی تغییر ظاهر یافته‎اند. امکان آپدیت به این نسخه از تلگرام، که تغییرات در بالا اشاره شده را در خود دارد، برای کاربران اندرویدی از طریق پلی استور گوگل امکان‎پذیر است، ولی هنوز مشخص نیست که کاربران اندروید چه زمان قادر به این خواهند بود که قابلیت جالب ویدئوها در قالب پنجره‎های کوچک را نظیر کاربران iOS دریافت کنند، اگر اصلا چنین اتفاقی رخ دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال