تلگرام به مکانی برای فعالیت های مجرمانه تبدیل شده است

فایننشال تایمز اعلام کرد تلگرام به دلیل امنیت بالا و دسترسی آسان آن مورد توجه مجرمان قرار گرفته است. به گفته این خبرگزاری فعالیت های مجرمانه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد تمامی مجرمان سایبری از این پیام رسان استفاده می کنند. گزارش تازه نیز از افزایش ۱۰۰ درصدی […]

فایننشال تایمز اعلام کرد تلگرام به دلیل امنیت بالا و دسترسی آسان آن مورد توجه مجرمان قرار گرفته است. به گفته این خبرگزاری فعالیت های مجرمانه در این شبکه اجتماعی ۱۰۰ درصد افزایش داشته است. به نظر می‌رسد تمامی مجرمان سایبری از این پیام رسان استفاده می کنند. گزارش تازه نیز از افزایش ۱۰۰ درصدی استفاده این مجرمان از تلگرام نسبت به قبل حکایت دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از نشریه فایننشال تایمز فعالیتهای مجرمانه در تلگرام به شدت افزایش داشته است. تغییرات مربوط به قوانین حریم خصوصی در واتساپ باعث شد تا بسیاری از کاربران از این پیام رسان مهاجرت کرده و به تلگرام روی بیاورند.

 اپلیکیشن تلگرام نیز به دلیل امنیت بالای خود توجه بسیاری از مجرمان سایبری را به خود جلب کرده است. در گزارشی که این نشریه با کمک شرکت امنیتی سایبری Cyberint انججام داد نشان می‌دهد هکرها اطلاعات مربوط به افشا را در کانال های چند ده هزار نفری تلگرام برای فروش عرضه می‌کنند. به طوری که در یک سال گذشته عبارت Email:pass و Combo در این اپلیکیشن تا ۴ برابر افزایش داشته است. همچنین اشتراک گذاری برخی از پایگاه های داده ای در این شبکه اجتماعی شامل  ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار ایمیل و گذرواژه است. از دیگر اقدامات مجرمان در این پلتفرم فروش شماره کارت های اعتباری، کپی گذرنامه و ابزارهای هک است.

تال سمرا از شرکت امنیت سایبری Cyberint در مورد آمار منتشر شده می گوید: محبوبیت تلگرام در بین مجرمان کلاهبرداران و فروشندگان اطلاعات سرقتی به شدت افزایش داشته است. زیرا به راحتی می‌توانند به آن دسترسی داشته باشند. از طرفی دارک وب زیر نظر پلیس قرار دارد و دسترسی به آن نیز مشکل تر است. پس از انتشار این گزارش یکی از کانال های مجرمانه مربوط به فروش اطلاعات کاربران در این شبکه اجتماعی توسط تلگرام حذف شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال