پیام‌رسان تلگرام ماهیانه بیش از 100 میلیون کاربر فعال دارد

تلگرام در کنگره‌ی جهانی موبایل به صورت رسمی اعلام کرد که پیام‌رسان این شرکت حالا بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد. این آمار در حالی منتشر شده که تلگرام در فروردین سال گذشته تنها 35 میلیون کاربر داشت و توانسته حدودا در عرض یک سال این تعداد کاربران را سه برابر بیشتر کند. […]

تلگرام در کنگره‌ی جهانی موبایل به صورت رسمی اعلام کرد که پیام‌رسان این شرکت حالا بیش از 100 میلیون کاربر فعال ماهیانه دارد. این آمار در حالی منتشر شده که تلگرام در فروردین سال گذشته تنها 35 میلیون کاربر داشت و توانسته حدودا در عرض یک سال این تعداد کاربران را سه برابر بیشتر کند.

براساس گفته‌های مدیرعامل و بنیان‌گذار تلگرام، Pavel Durov، این پیام‌رسان در 200 کشور دنیا فعال بوده و روزانه حدود 15 میلیارد پیام از طریق تلگرام رد و بدل می‌شود. علاوه‌بر این، بر اساس گفته‌های Durov، روزانه 350 هزار نفر به این پیام‌رسان اضافه می‌شوند و سرعت جذب شدن کاربران هر روز در حال افزایش است.

شاید پیشرفت تلگرام در سال گذشته بسیار بالا بوده باشد اما این پیام رسان هنوز با محبوب‌ترین پیام‌رسان اندروید که توسط فیسبوک اداره می‌شود فاصله‌ی زیادی دارد. واتس‌اپ با داشتن بیش از یک میلیارد کاربر محبوب‌ترین پیام‌رسان اندروید است و بعد از آن پیام‌رسان فیسبوک با 800 میلیون کاربر در رده‌ی دوم قرار دارد. جدا از آمارهای منتشر شده،‌ تلگرام که یک پیام‌رسان کاملا مستقل حساب می‌شود و 100 میلیون کاربر آماری بسیار مناسب تلقی می‌شود.

بدون شک یکی از دلایلی که حدود 100 میلیون کاربر به طور ماهیانه از این پیام‌رسان استفاده می‌کنند امنیت بالای آن است. تلگرام دارای ویژگی جدیدی به نام چت‌های امن است که با استفاده از آن کاربران می‌توانند در محیطی کاملا امن به گفتگوی خود بپردازند و بعد از اتمام گفتگو نیز به طور خودکار تمامی پیام‌ها را از بین ببرند. علاوه‌بر این سرورهای تلگرام از پروتوکول کاملا امن MTProto نیز استفاده می‌کنند و تا هیچ مشکل امنیتی گفتگوی کاربران را تحت تاثیر قرار ندهد. شاید ویژگی‌های دیگری نظیر ایجاد کانال‌ها و گروه‌های مختلف با تعداد کاربران بالا و قابلیت Reply به شخص مورد نظر در گروه نیز بی‌تاثیر در جذب کاربر نبوده باشد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال