تلگرام اطلاعات کاربران متهم به اقدامات تروریستی را در اختیار پلیس فدرال آلمان قرار می دهد

برخلاف ادعای همیشگی تلگرام این شبکه اجتماعی اطلاعات برخی از کاربران خود را در دسترس اداره پلیس جنایی فدرال آلمان قرار داده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات ارسالی برای پلیس فدرال آلمان مربوط به کاربران متهم به اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان بوده است. بیشتر پیام رسان ها مدعی […]

برخلاف ادعای همیشگی تلگرام این شبکه اجتماعی اطلاعات برخی از کاربران خود را در دسترس اداره پلیس جنایی فدرال آلمان قرار داده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اطلاعات ارسالی برای پلیس فدرال آلمان مربوط به کاربران متهم به اقدامات تروریستی و سوءاستفاده از کودکان بوده است. بیشتر پیام رسان ها مدعی هستند که در اپلیکیشن خود رمزگذاری سرتاسری را ارائه می کنند. به طوری که حتی خود پیام رسان نیز نمی تواند به پیام های کاربران دسترسی داشته باشد.

 البته تلگرام مدعی محافظت هر کاربر به طور جداگانه نیز هست. به گفته این شرکت مقام های دولتی تنها پس از طی مراحل مختلف می توانند به داده های کاربران دسترسی داشته باشند. تاکنون نیز هیچ درخواستی پذیرفته نشده است. اما به نظر می رسد گزارش های اخیر چیز دیگری را بیان می کند.

 خبرگزاری اشپیگل طی گزارشی مدعی شد تلگرام درخواست های اداره پلیس جنایی فدرال آلمان را برای دستیابی به اطلاعات مظنون به ترور و سوء استفاده کنندگان از کودکان پذیرفته است. البته تلگرام نیز در وب سایت خود در این زمینه نوشته است صفر بایت از داده های کاربران به مقام ها منتقل شده است. این شبکه اجتماعی در به روز رسانی سال ۲۰۱۸ سیاست‌های حفظ حریم خصوصی خود اعلام کرد در صورت ارائه حکم مبنی بر مرتبط بودن با تروریسم شماره تلفن کاربران و آی پی آن ها در اختیار مقامات قرار می گیرد. بنظر می رسد شرکت تلگرام مستقر در دبی توسط دولت آلمان زیر فشار قرار گرفت تا با گروه‌های افراطی راستگرا همکاری کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال