افرانت، میزبان سرورهای تلگرام در ایران

راه‌اندازی نخستین دیتاسنتر ابری در کشور و خبرهایی مبنی بر آماده سازی مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. از جمله سوالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا امکان انتقال اطلاعات کابران ایرانی تلگرام در ۶ پتابایت ظرفیت این دیتاسنتر وجود دارد. فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل دیتاسنتر ابری […]

راه‌اندازی نخستین دیتاسنتر ابری در کشور و خبرهایی مبنی بر آماده سازی مقدمات انتقال سرور تلگرام به ایران، واکنش‌هایی را به دنبال داشت. از جمله سوالاتی که در این خصوص مطرح می‌شود این است که آیا امکان انتقال اطلاعات کابران ایرانی تلگرام در ۶ پتابایت ظرفیت این دیتاسنتر وجود دارد.

فریدون قاسم‌زاده، مدیرعامل دیتاسنتر ابری افرانت از لزوم انتقال سرور تلگرام به ایران خبر داد و گفت: هم‌اکنون که برای برخی شرکت‌ها از جمله تلگرام انتقال سرور به ایران الزامی شده و تا پایان سال باید سرور خود را در ایران مستقر کنند، دولت ایران چند شرکت از جمله افرانت را برای میزبانی انتقال سرورهای تلگرام به ایران تعیین کرده است.

لازم به ذکر است که دیتاسنتر ابری 2 مگاواتی در فضایی به وسعت 1500 متر مربع شامل سالن‌های سرور و تجهیزات زیرساخت آی‌تی با ظرفیت 20 هزار سرور ابری و ذخیره‌سازی 6 پتابایت اطلاعات (هر پتابایت (PB ) برابر 1000 ترابایت) ساخته شده است.

مدیران این دیتاسنتر اظهار دارند ظرفیت آن 20 هزار سرور ابری است اما آغاز به کار آن با ظرفیت 2 هزار سرور خواهد بود.

پس از انتشار این خبرها، ابهاماتی در مورد امکان نگهداری سرور تلگرام در ۶ پتابایت دیتاسنتر ایرانی صورت گرفت. برخی اعلام کردند که با راه‌اندازی این دیتاسنتر  هنوز امکان فنی و ظرفیت برای انتقال اطلاعات کابران ایرانی تلگرام به داخل فراهم نیست.

اما یکی از مدیران افرانت در پاسخ به این ابهام گفت: قرار نیست سرور تلگرام به ایران منتقل شود، بلکه قرار است POP سرور (سرور میانی بین دو سرور) در ایران قرار بگیرد که پلت‌فرم (کدهای قالب اصلی و اطلاعات ثابت) را شامل می شود و سپس با هر بار اتصال به تلگرام اطلاعات ثابت نیاز به آپدیت کردن نداشته باشند و اطلاعات متغیر آپدیت شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال