روزانه ده میلیون قطعه پلاستیک توسط نهنگ ها بلعیده می شود

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد نهنگ ها روزانه همراه با طعمه حدود ده میلیون قطعه ریز پلاستیکی را می بلعند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از دانشگاه استفورد طی مطالعه ای دریافتند نهنگ ها روزانه چندین میلیون قطعات ریز پلاستیک یا همان میکروپلاستیک را می بلعند. این مطالعه بیشتر روی […]

تحقیقات اخیر دانشمندان نشان می دهد نهنگ ها روزانه همراه با طعمه حدود ده میلیون قطعه ریز پلاستیکی را می بلعند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دانشمندان از دانشگاه استفورد طی مطالعه ای دریافتند نهنگ ها روزانه چندین میلیون قطعات ریز پلاستیک یا همان میکروپلاستیک را می بلعند. این مطالعه بیشتر روی نوع باله آبی و گوژپشت از خانواده نهنگ ها تمرکز داشته است. همچنین مصرف میکروپلاستیک ها در این دو نوع مورد بررسی قرار گرفت.

در این بررسی داده های مربوط به غلظت میکروپلاستیک ها در سطح و عمق دریای کالیفرنیا بهمراه داده های تحقیق مربوط به صدها نهنگ مجهز به جی پی اس در طول سال های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۹ مورد مطالعه و بررسی قرار گرفت. در این مطالعه مشخص شد تغذیه نهنگ ها در عمق ۵۰ الی ۲۵۰ متری از سطح آب انجام میگیرد. در این عمق غلظت میکروپلاستیک در بالاترین حد خود قرار دارد.

بنظر می رسد نهنگ آبی ، به عنوان بزرگترین جانور این سیاره بیشترین مقدار میکروپلاستیک را مصرف می کند. میزان مصرف این میکروپلاستیک ها حدود ده میلیون قطعه در روز است. درحالیکه نهنگ ها از حیواناتی مانند میگو تغذیه می کنند. متیو ساووکا، محقق فوق دکترا و نویسنده این مطالعه می گوید: این حیوانات با توجه به جثه بزرگشان در زنجیره غذایی پایین تر قرار دارند و به همین دلیل به مناطق دارای میکروپلاستیک نزدیک تر هستند.

همچنین محققان متوجه شدند این میزان از میکروپلاستیک مصرفی در نهنگ ها به طعمه های آنها مربوط میشود. در واقع این حجم عظیم از طریق طعمه وارد بدن آنها میشود و نه حجم آبی که آنها می‌بلعند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال