سیستم جدید ناسا برای حل معضل زباله در ایستگاه فضایی

ناسا با همکاری شرکت Nanoracks طرح جدیدی را برای پاک کردن زباله تولید شده توسط ایستگاه فضایی طراحی کرده است که طی آن زباله های این ایستگاه همانند تاس در فضا پرتاب خواهند شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش سیستم قفل هوا یا هوا بند برای زدودن زباله تولید شده توسط […]

ناسا با همکاری شرکت Nanoracks طرح جدیدی را برای پاک کردن زباله تولید شده توسط ایستگاه فضایی طراحی کرده است که طی آن زباله های این ایستگاه همانند تاس در فضا پرتاب خواهند شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آزمایش سیستم قفل هوا یا هوا بند برای زدودن زباله تولید شده توسط ایستگاه فضایی بین المللی توسط قفل هوایی بی شاپ Bishop Airlock انجام شد. این سخت افزار افزودنی که همانند یک جعبه ابزار متحرک در هنگام استقرار ماهواره های کوچک استفاده خواهد شد می‌تواند در زمان پیاده روی های فضایی یا آزمایشات نیز به کار رود.

 محققان اکنون از این قفل هوایی برای خلاص شدن از شر زباله ها در ایستگاه فضایی استفاده خواهند کرد. طبق بیانیه شرکت Nanoracks این قفل الگوی کارآمد و پایدار در از بین بردن زباله ها محسوب می شود. در آزمایش انجام گرفته نیز یک بسته زباله ۷۸ کیلوگرمی شامل فوم، مواد بسته بندی، لوازم اداری، محصولات بهداشتی مصرف شده در یک کیسه داخل قفل هوایی ریخته شد. سپس با کمک بازوی رباتی برای انتقال بی شاپ این کیسه را به موقعیتی در فضا پرتاپ کردند. این کیسه پس از رها شدن در فضا در نهایت در جو زمین خواهد سوخت.

البته زمان انجام این فرایند حدود ۹ ماه طول می کشد. اکنون ایستگاه بین المللی طی یک راهکار جدید می تواند زباله ها را دفع کند. پیش از این فضانوردان طی ماه ها زباله های خود را جمع آوری می کردند تا در فضاپیمای باری بسوزانند. البته سیستم جدید قفل هوایی برای دفع زباله ظرفیت کمتری نسبت به فضاپیمای باری دارد. اما این سیستم می تواند از انباشته شدن زباله ها در ایستگاه فضایی جلوگیری کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال