عبور یازدهم کاوشگر خورشیدی پارکر از کنار خورشید

امروز کاوشگر خورشیدی پارکر برای یازدهمین بار از کنار خورشید عبور کرد. کاوشگر پارکر با فاصله هشت و نیم میلیون کیلومتر از خورشید نزدیک ترین سازه بشر به خورشید محسوب می شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر پارکر برای یازدهمین بار توانست از کنار خورشید عبور کند. به گفته ناسا عبور […]

امروز کاوشگر خورشیدی پارکر برای یازدهمین بار از کنار خورشید عبور کرد. کاوشگر پارکر با فاصله هشت و نیم میلیون کیلومتر از خورشید نزدیک ترین سازه بشر به خورشید محسوب می شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کاوشگر پارکر برای یازدهمین بار توانست از کنار خورشید عبور کند. به گفته ناسا عبور کاوشگر پارکر از کنار خورشید از سمت رو به زمین خواهد بود و امکان ثبت تصاویر این رویداد توسط دیگر فضاپیماها نیز وجود دارد.

ناسا این رویداد را به صورت انیمیشنی در توییت خود منتشر کرد. این کاوشگر در مدار اولیه خود مدار سیارات عطارد و زهره را نیز قطع خواهد کرد. این سازه در سال ۲۰۱۸ به فضا پرتاب شد و نامگذاری آن نیز به افتخار یوجی پارکر اخترفیزیک آمریکایی بوده است. هدف از ارسال این کاوشگر نیز جمع آوری داده های جدید در مورد فعالیت های خورشیدی است تا از طریق آن دانشمندان ب‌توانند آب و هوای فضا و تاثیر آن بر حیات زمین را به درستی پیش بینی کنند.

 این اولین سازه دست بشر است که برای اولین بار توانست خورشید را لمس کند. همچنین رکورد سریعترین سازه انسانی در فضا نیز به این کاوشگر تعلق دارد که می تواند با سرعت ۳۵۹۲ کیلومتر بر ساعت به سمت خورشید حرکت کند. به دلیل نزدیک شدن به خورشید و دمای بسیار بالا سرعت آن به ۶۹۲ هزار کیلومتر در ساعت کاهش می یابد. وجود یک محافظ از جنس کامپوزیت کربن به این کاوشگر کمک می کند تا دمای بالاتر از ۱۳۷۷ درجه سانتیگراد را نیز تحمل کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال