تراشه نسل ۱۴ لپ تاپ اینتل میزبان کش و هسته بیشتر است

یکی از افشاگران دنیای فناوری اعلام کرد اینتل قصد دارد میزان کش و تعداد هسته ها را در پردازنده لپ تاپ نسل ۱۴ از سری HX افزایش دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در این ه ای نزدیک از پردازنده های جدید خود رونمایی خواهد کرد. با وجود زمان اندک تا […]

یکی از افشاگران دنیای فناوری اعلام کرد اینتل قصد دارد میزان کش و تعداد هسته ها را در پردازنده لپ تاپ نسل ۱۴ از سری HX افزایش دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل در این ه ای نزدیک از پردازنده های جدید خود رونمایی خواهد کرد. با وجود زمان اندک تا رونمایی همچنان خبرهای جدیدی در رابطه با آنها منتشر میشود. شایعات اخیر نشان می دهد احتمالا پردازنده های جدید دارای تعداد هسته و میزان کش بیشتری نسبت به نسل ۱۳ هستند.

ویدیوکاردز در این مورد گفته است: اینتل قصد دارد در تراشه های جدید از پیکربندی 8P+16E استفاده کند. این در حالی است که پیش از این از پیکربندی های 8P+8E و 6P+0E استفاده شده بود. بنابراین تعداد هسته ها در نسل جدید با تغییرات حزئی همراه است. البته این مورد در تراشه Core i7-14700K وجود ندارد.

اینتل در پردازنده نسل مدل Core i5-14650HX از ۸ هسته پرقدرت و ۸ هسته کم مصرف بهره برده است. همانطور که مشخص است این پردازنده دارای دو هسته پرقدرت بیشتر از نسل ۱۳ خواهد بود. همچنین Core i5-14500HX دارای تعداد هسته های مساوی با نسل ۱۳ است اما ظرفیت کش بیشتری در اختیار دارد.

در پردازنده های پرقدرت Core i9 همان ترکیب 8P+16E استفاده خواهد شد و در نسل بعدی تغییری در آن دیده نمیشود. اما احتمالا این پردازنده به دلیل داشتن افزایش سرعت کلام به حافظه های سریعتری نیز خواهد داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال