بازی‌های المپیک 2020 ژاپن به سال بعد موکول شد

شیوع کرونا درجهان بازی های تابستانی المپیک 2020 توکیو را نیز به تعویق انداخت. با شیوع ویروس کووید-19 در جهان و البته ژاپن، برای اولین بار در تاریخ بازی های المپیک این بازی ها به سال بعد موکول شد. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، کشور ژاپن به عنوان برگزار […]

شیوع کرونا درجهان بازی های تابستانی المپیک 2020 توکیو را نیز به تعویق انداخت. با شیوع ویروس کووید-19 در جهان و البته ژاپن، برای اولین بار در تاریخ بازی های المپیک این بازی ها به سال بعد موکول شد.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا و به نقل از ورج، کشور ژاپن به عنوان برگزار کننده این بازی ها با اعلام به تاخیر افتادن این بازی ها، زمان برگزاری آن را برای تابستان سال آینده اعلام کرده است. شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن از فشارهای وارده به برگزارکنندگان بازی های المپیک در ژاپن خبر داد و گفت: کشورهایی نظیر کانادا و استرالیا تهدیداتی را در جهت انصراف از بازی های المپیک در صورت برگزاری آن، انجام داده بودند و ایالات متحده و بریتانیا نیز خواستار تعویق این بازی ها به سال آینده بودند.

کمیته بین المللی المپیک در ژاپن، بهمراه نخست وزیر این کشور و با حضور توماس باخ، رئیس کمیته بین المللی المپیک در جلسه ای تعویق این بازی ها برای تابستان سال بعد را اعلام کردند. بدین ترتیب مشعل المپیک همچنان در ژاپن باقی خواهد ماند. البته این تعویق برای ژاپن ضررهای مالی زیادی بهمراه خواهد داشت. این مقدار اکنون قابل محاسبه نیست اما برخی برآوردها از ضرر 32 الی 41 میلیارد دلاری در ساخت ورزشگاه ها و هتل ها حکایت دارد. بازی های المپیک تابستانی تاکنون سه بار در سال های 1916، 1940 و 1944 به دلیل جنگ های جهانی لغو شده بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال