معرفی 5 تبلت باریک و قدرتمند بازار

اخیرا کمپانی سونی در مراسم MWC 2015 به معرفی تبلت جدید و بسیار کم ضخامت خود با نام  Xperia Z4 Tablet اقدام نمود. این تبلت جدید، ضخامتی برابر 6.1 میلی‌متر داشته و علاوه بر آن، ویژگی ضد‌آب بودن خود را نیز حفظ نموده است. کمپانی اپل نیز در ادامه روند تولید تبلت‌های فلزی باریک خود، […]

اخیرا کمپانی سونی در مراسم MWC 2015 به معرفی تبلت جدید و بسیار کم ضخامت خود با نام  Xperia Z4 Tablet اقدام نمود. این تبلت جدید، ضخامتی برابر 6.1 میلی‌متر داشته و علاوه بر آن، ویژگی ضد‌آب بودن خود را نیز حفظ نموده است.

کمپانی اپل نیز در ادامه روند تولید تبلت‌های فلزی باریک خود، هم اکنون آخرین پرچمدار خود در این سری را با نام  iPad Air 2 در اختیار داشته که با این جنس بدنه، ضخامتی برابر 6.1 میلی‌متر را ارائه می‌دهد که مطمئنا طراحی آن، کار بسیار دشواری است.

همچنین شرکت Dell نیز تبلتی با نام  Venue 8 7000 را در اختیار دارد که با فاصله‌ای ناچیز، ضخامت کمتری نسبت به دو تبلت بالایی ارائه می‌دهد و با این اوصاف، تبلت سونی از نظر ضخامت، پشت سر این دو تبلت قرار می‌گیرید. (البته جدا از اندازه‌گیری دقیق آنها، طراحی هر سه دستگاه بسیار عالی و رضایت‌بخش است).

در لیستی که تهیه شده است، به معرفی پنج تبلت نازک و خوش اندام موجود در دنیا پرداخته‌ و مهندسی طراحی شگفت‌آور آنها را نیز مورد بررسی قرار خواهیم داد. اما قبل از آن باید گفت که مطمئنا تبلتی باریک، بسیار ارزشمند‌تر از نوع با‌ضخامت آن بوده و همین موضوع، ما را بر آن داشته که به معرفی این سه دستگاه و بررسی مشخصات و قیمت آنها بپردازیم. اما قبل از شروع بررسی باید این نکته را نیز متذکر شویم که این تبلت‌ها تنها در مقام ضخامت کم بدنه خود منحصر به فرد نیستند، بلکه از نظر قدرت سخت‌افزاری نیز در میان رقبای خود، حرفی برای گفتن داشته و بسیاری از آنها از بهترین و قوی‌ترین تبلت‌های سطح بازار هستند. در لیست زیر، تبلت‌ها بر اساس ضخامتشان و از میزان کم به زیاد، لیست‌ بندی شده‌اند:

Dell Venue 8 7000 Series

Dell-Venue-8-7000-Series (6)

سری Venue 8 از تبلت‌های شرکت دِل (Dell)، بواسطه ضخامت کم آنها، جزو پرطرفدار‌ترین تبلت‌های دنیا می‌باشند و هم اینک این کمپانی، باریک‌ترین تبلت دنیا را تولید کرده است. این تبلت دارای ضخامتی برابر 6 میلی‌متر (کمتر از یک‌چهارم اینچ) بوده و از این نظر مدعی جایگاه اول کم‌ضخامت‌‌ترین تبلت‌ها است. این بدنه نازک از فلز ساخته شده و دارای طراحی بسیار زیبا و مدرنی نیز می‌باشد و حتی می‌توان به عنوان دکوری زیبا در خانه و یا محل کار از آن استفاده کرد. همچنین صفحه نمایش این دستگاه از نوع OLED بوده و دارای ابعادی معادل 8.4 اینچ و دقتی برابر 1440 × 2560 پیکسل (دقت 2K) است. پردازشگر این تبلت نیز، Intel Atom و چهار هسته‌ای بوده و در پشت دستگاه نیز، 3 دوربین جا‌سازی شده است. این سه دوربین، بواسطه تکنولوژی RealSense شرکت اینتل، (همانند آنچه در گوشی هوشمند One M8 اچ‌تی‌سی دیدیم) باعث ایجاد عمق در عکس‌ها می‌شود. دوربین اصلی این دستگاه دارای دقتی برابر 8 مگاپیکسل بوده و بوسیله دو دوربین کمکی که اطلاعات عمق صحنه را جمع‌ آوری می‌کنند، به ثبت تصاویر می‌پردازد. همانطور که گفته شد، این طراحی دوربین‌ها، همانند آن چیزی است که در پرچمدار سال پیش شرکت HTC با نام تکنولوژی duo camera دیدیم. (اما با کمی تفاوت در محاسبات و اندازه‌گیری‌ها و افزونه‌های سه‌بعدی نرم‌افزاری آنها). قیمت این تبلت از 400 دلار شروع می‌شود.

Dell-Venue-8-7000-Series (3)

Dell-Venue-8-7000-Series (4)

Dell-Venue-8-7000-Series (2)

Dell-Venue-8-7000-Series (5)

Dell-Venue-8-7000-Series (1)

 

 

Sony Xperia Z4 Tablet

Sony-Xperia-Z4-Tablet (3)

لقب باریک‌ترین تبلت ضد‌آب دنیا، هم اکنون در اختیار Sony Xperia Z4 Tablet بوده و در کنار آن، دارای رکورد بیشترین دوام باطری در این بین نیز هست. این تبلت بواسطه در اختیار داشتن تکنولوژی انحصاری کمپانی سونی در نمایشگر‌های خود، به این مهم دست یافته و هم اکنون قادر به پخش فیلم در یک شارژ کامل به مدت 17 ساعت می‌باشد. صفحه نمایش این تبلت نسبت به نل قبلی خود تغییر خیلی زیاد نکرده و دارای ابعادی برابر 10.1 اینچ و دقتی برابر 2560 × 1440 پیکسل است. وجود تراشه 64 بیتی و هشت‌ هسته‌ای اسنپدراگون 810 کمپانی کوآلکام، 32 گیگابایت حافظه داخلی، دوربین اصلی 8 مگاپیکسلی، دوربین سلفی 5 مگاپیکسلی و پشتیبانی از شبکه LTE از دیگر ویژگی‌های این تبلت خوش‌اندام می‌باشند. در پایان این تبلت با قیمت 560 یورو برای مشتریان قابل خریدار می‌باشد.

Sony-Xperia-Z4-Tablet (6)

Sony-Xperia-Z4-Tablet (4)

Sony-Xperia-Z4-Tablet (5)

Sony-Xperia-Z4-Tablet (2)

Sony-Xperia-Z4-Tablet (1)

 

 

 

Apple iPad Air 2

Apple-iPad-Air-2-0

با نگاهی عمیق به طراحی حرفه‌ای و زیبای تبلت iPad Air 2 کمپانی اپل، متوجه تلاش مهندسین این شرکت برای تولید تبلتی فلزی و منحصر به فرد می‌شوید که در این زمینه، جایگاه دوم باریک‌ترین تبلت دنیا را به خود اختصاص داده است. در هر صورت این تبلت، 18 درصد نازک‌تر از iPad Air (تبلت نسل قبلی اپل) بوده و در صورت مقایسه شانه به شانه این تبلت با نسل قبلی آن، چرایی ستایش طراحی آن را متوجه خواهید شد. کمپانی اپل در این تبلت 6.1 میلی‌متری و 444 گرمی (بسیار نازک و کم وزن)، از بهترین و قوی‌ترین سخت‌افزار خود استفاده کرده است که این مشخصات سخت‌افزاری، برای نمایش هرچه بهتر تصاویر بر روی نمایشگر 10 اینچی این تبلت، گنجانده شده‌اند. این تبلت بواسطه باریک و سبک بودن بدنه آن، انتخاب بسیاری از مسافران در سفر‌ها، بجای استفاده از لپ‌تاپ‌ها می‌باشد، زیرا برای قرار‌گیری آن در کوله پشتی با کیف افراد به فضای بسیار کمی نیاز است. قیمت این تبلت از 500 دلار شروع می‌شود.

Apple-iPad-Air-2-1

Apple-iPad-Air-2-3

Apple-iPad-Air-2-4

Apple-iPad-Air-2-7

Apple-iPad-Air-2-9

Apple-iPad-Air-2-15

Apple-iPad-Air-2-18

Apple-iPad-Air-2-25

 

 

 

Sony Xperia Z3 Tablet Compact

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-1

 تبلت Xperia Z3 Tablet Compact شرکت سونی، با ضخامت 6.4 میلی‌متری خود دارای صفحه نمایشی با ابعاد 8 اینچ بوده و از نظر ضخامت بدنه، با Xperia Z2 Tablet برابر است اما از نظر وزنی، کمی از آن سبک‌تر بوده و این میزان به 270 گرم می‌رسد. طبق روال معمول تبلت‌های شرکت سونی، تبلت‌های خوش‌اندام این کمپانی، هیچ ترسی از آب نداشته و این مدل نیز دارای گواهینامه IP65/68 (یکی از بالاترین‌ درجات نفوذ ناپذیری) می‌باشد. این به آن معناست که این تبلت قادر به مقاومت در برابر نفوذ ذرات آب تا عمق 1.5 متر به مدت 30 دقیقه است. Xperia Z3 Tablet Compact با قیمت 500 دلار قابل سفارش است.

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-0


Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-2

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-3

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-11

Sony-Xperia-Z3-Tablet-Compact-4

 

 

 

Samsung Galaxy Tab S 8.4

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-0

شاید این تبلت، ضخیم‌ترین دستگاه موجود در لیست ما باشد، اما باید این مورد را نیز در نظر بگیریم که این تبلت، نزدیک به 100 دلار از چهار تبلت نام برده، ارزان‌تر است. تبلت گلکسی تب اس 8.4 سامسونگ، تنها 0.26 میلی‌متر از رقیب بالای جدول خود ضخیم‌تر بوده و ضخامت آن به 6.6 میلی‌متر می‌رسد. همچنین دیگر برادران این تبلت (همانند تبلت Tab S 10.5)، دارای ضخامت یکسان و برابری با این دستگاه می‌باشند. این تبلت با وجود وزن بسیار سبک 298 گرمی خود، اولین تبلت 8 اینچی دقت بالای این کمپانی است که از پنل سوپرآمولد این شرکت استفاده می‌کند. وزن این تبلت، کمتر از بسیاری از تبلت‌های 7 اینچی سطح بازار بوده و در کنار ضخامت کم آن، باید به قدرت بسیار بالای سخت‌افزاری آن نیز اشاره نمود. چگالی تصویر بالای نمایشگر این تبلت نیز قابل تحسین است. اگر قصد خرید این تبلت خوش‌اندام را دارید، باید قیمت 300 دلاری آن را نیز بپردازید.

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-1


Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-5

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-7

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-8

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-9

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-10

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-12

Samsung-Galaxy-Tab-S-8.4-14

 

 

 

با این تفاسیر، بنظر شما، ضخامت یک تبلت می‌تواند جزو اولویت‌های کاربر برای خرید یک تبلت باشد؟!

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال