پنج محصول جدید گوگل که در مراسم معرفی گوشی پیکسل از آن‌ها رونمایی شد

رویداد امروز گوگل به این امر اختصاص یافت که چطور سخت‎افزار و نرم‎افزار جدید این شرکت در کنار هم قرار خواهند گرفت. شروع صحبت‎های گوگل با رونمایی رسمی از گوشی پیکسل، بعد از هفته‎ها شایعات و درز اطلاعات به بیرون، بود. به دنبال آن تمرکز این شرکت بر نرم‎افزار، به خصوص عملکرد نرم‎افزار دستیار جدید […]

رویداد امروز گوگل به این امر اختصاص یافت که چطور سخت‎افزار و نرم‎افزار جدید این شرکت در کنار هم قرار خواهند گرفت. شروع صحبت‎های گوگل با رونمایی رسمی از گوشی پیکسل، بعد از هفته‎ها شایعات و درز اطلاعات به بیرون، بود. به دنبال آن تمرکز این شرکت بر نرم‎افزار، به خصوص عملکرد نرم‎افزار دستیار جدید گوگل در قدرت‎بخشی به گوشی‎های هوشمند Pixel و Pixel XL و گوگل هوم (Google Home)، معطوف شد. گوگل هم‎چنین هدست Daydream View خود را به نمایش گذاشت، یک هدست واقعیت‎مجازی با ظاهر ساده و تمیز که با الیاف پارچه پوشانده شده است. هم‎چنین شاهد حضور دانگل جدید اولترا کروم‎کست با پشتیبانی از محتوای 4K و سیستم روتر ماژولی وای‎فای گوگل و گوگل هوم بودیم، اسپیکری نیرو گرفته از هوش‎مصنوعی که رقیبی برای اسپیکر اکوی آمازون به شمار می‎رود. در ادامه‎ی مطلب به طور کامل دستاوردهای جدید گوگل را بررسی خواهیم کرد.

گوشی‎های هوشمند Pixel و Pixel XL

گوشی‎های هوشمند Pixel و Pixel XL

بعد از هفته‎ها انتظار و درز اطلاعات و تصاویر به بیرون، گوگل به تمامی انتظارات پایان داد و گوشی‎های هوشمند Pixel و Pixel XL خود را معرفی کرد. هر دو گوشی دارای طراحی مشابهی هستند و تفاوت‎ها بیشتر در بحث اندازه‎ی نمایشگر‎های آن‎ها است. مدل استاندارد دارای یک نمایشگر 5 اینچی با دقت فول اچ‎دی و مدل XL دارای یک صفحه‎نمایش بزرگتر 5.5 اینچی با دقت Quad HD است. هر دو دستگاه توسط شرکت اچ‎تی‎سی ساخته شده‎اند و از آخرین چیپست کوالکام یعنی اسنپ‎دراگون 821، 3 گیگابایت رم، حافظه‎داخلی 32 یا 128 گیگابایتی بهره می‎برند.

گوگل در پشت این دو گوشی یک حسگر اثرانگشت نیز قرار داده است و آن‎ها از یک نسخه‎ی نرم‎افزاری ویژه‎ی اندروید گوگل بهره می‎برند که شامل پشتیبانی از هدست‎های واقعیت مجازی دی‎دریم گوگل و بسته‎ی نرم‎افزاری جدید دستیار گوگل می‎شود. دستیار جدید گوگل بخش مهمی از دستگاه‎های جدید پیکسل و اهم مطالب گوگل در این رویداد بود و این غول دنیای جستجو وقت زیادی را صرف نشان دادن توانایی‎‎های این دستیار کرد، از جواب دادن به کوئری‎های همیشگی جستجو گرفته تا استفاده از اپلیکیشن‎ها برای پخش موزیک و رزرو رستوران.

گوگل هم‎چنین با گوشی‎های پیکسل دنیای عکاسی را نیز هدف قرار داده است، به نحوی که گوشی پیکسل این شرکت در وب‎سایت معتبر DXOMark توانسته است امتیاز 89 را به دست آورد، بالاترین امتیازی که یک گوشی‎هوشمند موفق به کسب آن شده است. علاوه بر این صاحبان خوشبخت گوشی‎های پیکسل می‎توانند از فضای نامحدودی بر روی سرویس Google Photos برای ذخیره‎سازی ویدئو و تصاویر خود با رزولوشن کامل بهره ببرند. هر دو گوشی پیکسل دارای آخرین نسخه‎ی سیستم‎عامل اندروید نوقا خواهند بود و فورا آپدیت‎های این شرکت را دریافت خواهند کرد. قیمت مدل کوچکتر پیکسل از 649 دلار شروع و پیش‎فروش آن از امروز آغاز شده است.

هدست واقعیت‎مجازی Daydream View

هدست واقعیت‎مجازی Daydream View

گوگل از اولین هدست خود برای پلت‎فرم واقعیت مجازی دی‎دریم به اسم Daydream View رونمایی کرد. این هدست با هر گوشی پشتیبانی کننده از پلت‎فرم مذکور سازگار است، این هدست کم وزن، به لطف جنس ساخت از الیافی که در البسه‎های باکیفیت پیدا می‎کنید “نرم و راحت” است. گوگل با طراحان مهم لباس برای طراحی یک محصول کامل همکاری داشته است، ولی جدا از الیاف استفاده شده محصول جدید گوگل شبیه یک هدست معمولی واقعیت‎مجازی است. گوگل منطقه‎ای را در هدست تعبیه کرده است تا در آن کلیدهای کنترلی را قرار دهد و به شکل بی‎نظیری در جلوی دستگاه شیارهایی دیده می‎شود.

درست نظیر مدت زمان معرفی پیکسل‎ها، گوگل زمان زیادی را نیز صرف معرفی جنبه‎های نرم‎افزاری Daydream View کرد. اپلیکیشن‎های Street View گوگل، یوتیوب، Google Photos توسط کنترل این هدست مدیریت می‎شوند. طبیعتا شما می‎توانید با اپلیکیشن یوتیوب ویدئوهای واقعیت‎مجازی 360 درجه را مشاهده کنید و با کلیک بر روی یک دکمه در خیابان‎ها به گردش بپردازید. قیمت Daydream View و کنترل آن 79 دلار خواهد بود و از دی‎ماه برای فروش عرضه می‎شود.

دانگل اولترا کروم‎کست

دانگل اولترا کروم‎کست

محصول کروم‎کست گوگل حالا نام اولترا کروم‎کست به خود گرفته است، نسخه‎ای که از محتوای 4K، HDR و Dolby Vision پشتیبانی می‎کند. اصول اولترا تا حد زیادی مشابه با نسل‎های قبلی خود است یعنی دیسکی که شما به تلویزیون خود می‎زنید، ولی حالا دارای یک پورت اترنت ادغام شده در آداپتور برق خود است. قیمت آن نیز بیشتر و برابر با 69 دلار است. شما می‎توانید از ماه نوامبر میلادی آن را پیش‎خرید کنید و در ماه دسامبر تحویل بگیرید. فیلم‎های سرویس گوگل‎پلی نیز از ماه نوامبر شروع به استریم کردن محتویات 4K خواهند کرد.

گوگل وای‎فای

گوگل وای‎فای

بعد از هجوم به دنیای روترها و همکاری با شرکت OnHub، گوگل حال روترهای تحت برند خود را ساخته است. سیستم‎ جدید، که به سادگی گوگل وای‎فای نامیده می‎شود، یک شبکه‎ی چند نقطه‎ای مشابه با Eero است که به شما اجازه می‎دهد در سراسر خود به منظور حداکثر پوشش نقاط روتری به صورت ماژولی قرار دهید. این سیستم همان‎طور که شما در محیط خانه حرکت می‎کنید به مدیریت ارتباط اینترنتی شما می‎پردازد، این کار با بهینه‎سازی روتری که به آن متصل هستید صورت می‎گیرد. شما هم‎چنین می‎توانید به صورت فعال از طریق اپلیکیشن شبکه‎ی خود را مدیریت کنید، از جمله قابلیت قطع ارتباط اینترنتی کودکانتان با فشار دادن گزینه‎ی “Pause”. قیمت یک تک روتر 129 دلار است، در حالی‎که یک بسته‎ی سه‎تایی از آن‎ها 299 دلار قیمت خواهد داشت. شما می‎توانید از ماه نوامبر میلادی آن را پیش‎خرید کنید و در ماه دسامبر تحویل بگیرید.

گوگل هوم

فروش گوگل هوم از ماه آینده با قیمت 129 دلار شروع می‎شود. گوگل دستیار خانگی هوشمند خود را در اردیبهشت‎ماه در کنفرانس I/O معرفی کرد، ولی امروز قیمت و تاریخ عرضه‎ی آن اعلام شد. گوگل هوم از تاریخ 4 نوامبر عرضه خواهد شد و قیمتی برابر با 129 دلار دارد، در حالی‎که یک بسته‎ی سه‎تایی از آن‎ 299 دلار قیمت خواهد داشت. کاملا مشخص است که گوگل قصد رقابت با اسپیکر اکوی آمازون (حال حاضر به قیمت 179 دلار) را دارد و با توجه به قابلیت‎های جدید دستیار هوشمند گوگل، رقابت این دو محصول در کنار هم جالب خواهد بود. طراحی گوگل هم‎چنین به منظور کار کردن با چندین واحد در یک خانه بوده است، گرچه تیم گوگل در حال کار به منظور پشتیبانی از چندین اکانت گوگل است. هم‎چنین به دنبال آن امکان آزمایشی رایگان سرویس YouTube Red وجود دارد.

 

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال