قابلیت اندازه گیری فشار خون به ساعت‌های هوشمند سامسونگ اضافه شد

سامسونگ توانست قابلیت اندازه گیری فشار خون را برای کاربران ساعتهای هوشمند خود توسعه دهند. در حال حاضر کاربران ساکن در کره جنوبی می توانند از ساعت های عرضه شده این شرکت با این قابلیت استفاده کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اپلیکیشن Health Monitor توسط سامسونگ منتشر شد که می تواند فشارخون را […]

سامسونگ توانست قابلیت اندازه گیری فشار خون را برای کاربران ساعتهای هوشمند خود توسعه دهند. در حال حاضر کاربران ساکن در کره جنوبی می توانند از ساعت های عرضه شده این شرکت با این قابلیت استفاده کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اپلیکیشن Health Monitor توسط سامسونگ منتشر شد که می تواند فشارخون را برای کاربران ساعت هوشمند گلکسی واچ اکتیو ۲ امکان پذیر کند. پیش از این سامسونگ اعلام کرده بود که این قابلیت در فصل سوم سال ۲۰۲۰ عرضه خواهد شد. اما به نظر می رسد سامسونگ توانسته مجوز عرضه این قابلیت را زودتر از موعد از وزارت ایمنی غذا و داروی کره‌جنوبی دریافت کند. کاربر با استفاده از این قابلیت می تواند فشار خون خود را اندازه گیری کند. البته این اپلیکیشن و ساعت باید هر چهار هفته با کمک یک فشار فشارسنج  کالیبره شوند.

این قابلیت با وجود کاربردی بودن نمی تواند مانند یک دستگاه محاسبه فشار خون برای بیماران قابل استفاده باشد. حسگرهای نوری تعبیه شده در ساعت های هوشمند تنها تغییرات فشار خون را اندازه گیری می کند و دقت آنها نیز نسبت به فشارسنج های سنتی بسیار کمتر خواهد بود .اما قابلیت آنها برای مشاهده تغییرهای ناگهانی در فشار خون قابل استفاده است.

سامسونگ اعلام کرد علاوه بر قابلیت جدید در این اپلیکیشن قابلیت پشتیبانی از ECG نیز عرضه خواهد شد. این قابلیت در سال ۲۰۱۸ در اپل واچ ۴ نیز ارائه شده بود. سامسونگ برای عرضه این قابلیت در کشورهای دیگر نیاز به دریافت مجوز از سازمان های سلامت هر کشور خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال