قابلیت پشتیبانی از اینترنت ماهواره ای به اندروید ۱۴ اضافه میشود

پس از آنکه قرار شد طی همکاری اسپیس ایکس و تی موبایل اینترنت ماهواره ای به گوشی های موبایل اضافه شود، اکنون قرار است اندروید ۱۴ نیز از این قابلیت پشتیبانی کند.  به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اسپیس ایکس طی همکاری با تی موبایل قصد دارد از اینترنت ماهواره ای استارلینک در گوشی های […]

پس از آنکه قرار شد طی همکاری اسپیس ایکس و تی موبایل اینترنت ماهواره ای به گوشی های موبایل اضافه شود، اکنون قرار است اندروید ۱۴ نیز از این قابلیت پشتیبانی کند.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، اسپیس ایکس طی همکاری با تی موبایل قصد دارد از اینترنت ماهواره ای استارلینک در گوشی های هوشمند استفاده کند. از طرفی گوگل نیز اعلام کرد در جدیدترین سیستم عامل خود این قابلیت را در دسترس کاربران قرار خواهد داد.

لاکهایمر معاون ارشد بخش پلتفرم و اکوسیستم در گوگل در توئیت اخیر خود از اضافه شدن این قابلیت خبر داد. وی در این مورد گفت: فکر کردن به تجربه کاربران با گوشی های دارای قابلیت اتصال ماهواره ای بسیار هیجان انگیز است. در زمان راه اندازی اولین گوشی اندرویدی در سال ۲۰۰۸ نیز عملی کردن 3G بهمراه WiFi دشوار بنظر می‌رسید. اما اکنون این برنامه ریزی در زمینه اتصال ماهواره هاست. در این زمینه نیز از شرکای خود حمایت میکنیم.

گزارش منتشر شده توسط  9to5Google نشان میدهد نسخه اندروید موردنظر لاکهایمر همان اندروید ۱۴ است و توسط گوگل نیز تایید شده است که احتمالا اواخر سال آینده منتشر خواهد شد. به گفته لاکهایمر اتصال ماهواره ای با اتصالات LTE و 5G متفاوت است.

طبق اعلان ایلان ماسک در اتصال ماهواره ای امکان برقراری یک تا دو هزار تماس و ارسال هزار پیام متنی وجود دارد. در حال حاضر اتصالات ماهواره ای با هدف استفاده در مناطق خاص و دور افتاده و شرایط اضطراری استفاده می شود. اما ارائه آن در گوشی های موبایل می تواند باعث افزایش تجربه کاربران شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال