وضعیت نگران کننده میکروپلاستیک های کف دریا؛ سه برابر طی گذشت ۲۰ سال

محققان با اندازه گیری میکروپلاستیک های کف اقیانوس ها می گویند میزان آنها در دو دهه گذشته یه برابر شده است. این میزان با نوع و حجم محصولات پلاستیکی مصرفی نیز مطابقت دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه علوم و فناوری زیست محیطی دانشگاه بارسلونا و گروه محیط زیست دانشگاه البورگ […]

محققان با اندازه گیری میکروپلاستیک های کف اقیانوس ها می گویند میزان آنها در دو دهه گذشته یه برابر شده است. این میزان با نوع و حجم محصولات پلاستیکی مصرفی نیز مطابقت دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موسسه علوم و فناوری زیست محیطی دانشگاه بارسلونا و گروه محیط زیست دانشگاه البورگ در مطالعه ای به بررسی آلودگی میکروپلاستیک ها و در وضوح بالا پرداختند. این مطالعه در دریای مدیترانه انجام شد.

محققان مقصد نهایی میکروپلاستیک های شناور روی دریا را، کف دریا می دانند. اما هنوز مشخص نیست این منبع تا چه حد می تواند جداسازی و دفن این میکروپلاستیک ها را انجام دهد.

مطالعه آخر محققان نشان می دهد این میکروپلاستیک ها بدون تغییر در رسوبات دریایی باقی مانده و می تواند میزان پلاستیک های مصرف شده طی سالهای ۱۹۶۵ تا ۲۰۱۶ را شامل شود.

لورا سیمون سانچز، محقق دانشگاه بارسلونا در این مورد می گوید: در تحقیقات به عمل آمده مشخص شد میزان ذرات میکروپلاستیک که در کف دریاها ته نشین شده اند از سال ۲۰۰۰ تاکنون به سه برابر افزایش یافتند.

به گفته محققان رسوباتی هم که از دهه ها پیش در کف دریا وجود داشته همچنان باقی هستند و تجزیه نشده اند. مایکل گرلود، محقق دانشگاه بارسلونا در این باره توضیح داد: در این مطالعه با برسی های انجام شده توانستیم بفهمیم در این دو دهه بعد از زمان ۱۹۸۰ تاکنون ذرات پلی اتیلن و پلی پروپیلن موجود در بسته بندی ها و بطری ها و همچنین پلی استر مربوط به الیاف مصنوعی تا چه اندازه افزایش داشته اند.

با وجود. تلاش های بسیار برای آگاهی از خطرات پلاستیک های یکبار مصرف و کمپین های برگزار شده ، همچنان رسوبات کف دریاها و میران میکروپلاستیک ها نشان می دهند تا رسیدن به این هدف فاصله زیادی داریم.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال