شباهت شگفت انگیز سیارک موجود در دنباله مریخ به ماه

دانشمندان در مطالعات اخیر در مورد سیارک موجود در دنباله سیاره مریخ متوجه شدند که این سیارک شباهت بسیار زیادی به ماه دارد. آنها احتمال می دهند ممکن است مریخ قمر دوقلوی ماه را ربوده باشد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، به دلیل وجود نیروی جاذبه موجود در سیاره ها معمولاً دنباله‌ای از اجرام […]

دانشمندان در مطالعات اخیر در مورد سیارک موجود در دنباله سیاره مریخ متوجه شدند که این سیارک شباهت بسیار زیادی به ماه دارد. آنها احتمال می دهند ممکن است مریخ قمر دوقلوی ماه را ربوده باشد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، به دلیل وجود نیروی جاذبه موجود در سیاره ها معمولاً دنباله‌ای از اجرام کوچکتر در انتهای آن ها تشکیل می شود که به آن رد پای گرانشی می گویند. دانشمندان در مطالعات اخیری که بر روی سیارک دوردست موجود در دنباله مریخ به دست آوردند متوجه شدند این سیارک شباهت شگفت انگیزی با کره ماه دارد.

سیارک 101429  از  مجموعه سیارک های تروجان است که در مدار مریخ قرار گرفته. سیارک‌های تروجان به مجموعه سیاره هایی گفته می شود که در مدار مشترک سیاره مشتری قرار گرفته باشند. این سیارک ها در اجرامی مانند نپتون و زمین و مریخ نیز دیده می‌شوند. آنها در مدار ۶۰ درجه پشت یا جلوی سیاره ای که آن را دنبال می‌کنند، قرار می‌گیرند. طبق مطالعات دانشمندان و اطلاعات به دست آمده از رصدخانه آرما و افلاطون سیارک 101429 شباهت بسیار زیادی به قمر ماه دارد. اطلاعات به دست آمده از رصدخانه جنوبی اروپا و یا طیف سنجی های انجام شده توسط تلسکوپ بسیار بزرگ در صحرای آتاکاما شیلی و مقایسه انعکاس نور خورشید توسط آن نشان داده که شباهت آن با ماه بسیار زیاد است.

به طورکلی تروجان در اخترشناسی به یک جسم آسمانی گفته می‌شود که مداری مشترک با سیاره دیگر یا جسمی بزرگتر دارد. اما به دلیل وجود مدارها در نقاط لاگرانژی ثابت آنها به هم برخورد نمی کنند. در این هنگام ستاره یا سیاره بزرگ تر و سیاره های کوچکتر به دنبال مرکز سنگینی مشترک شان میگردند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال