میزان دی اکسید کربن موجود در جو به سطح هشدار رسیده است

آژانس آب و هوای ایالات متحده در گزارشی اعلام کرد زمین اکنون بالاترین میزان سطح دی اکسید کربن را تجربه می‌کند که تاکنون در تاریخ بی سابقه بوده است.  به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس آب و هوای ایالات متحده طبق روال هر ساله گزارشی از سطح دی اکسید کربن زمین منتشر […]

آژانس آب و هوای ایالات متحده در گزارشی اعلام کرد زمین اکنون بالاترین میزان سطح دی اکسید کربن را تجربه می‌کند که تاکنون در تاریخ بی سابقه بوده است.

 به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس آب و هوای ایالات متحده طبق روال هر ساله گزارشی از سطح دی اکسید کربن زمین منتشر کرده است. در این گزارش از افزایش شدید غلظت کربن دی اکسید موجود در جو در این ماه گفته شده است که در طول تاریخ زمین رکورد جدیدی را نشان می دهد. این مقدار در ماه می ۵۰ درصد بیشتر از مقدار آن در دوره پیش از صنعتی شدن بود. به طوری که نگرانی های مربوط به تغییرات آب و هوایی را به شدت افزایش داده است.

 از طرفی اداره ملی اقیانوسی و جوی ایالات متحده (NOAA) نیز میزان کربن دی اکسید را بیش از 420ppm اعلام کرده است. این مقدار در سال ۲۰۲۰ حدود 417ppm بوده است. تمامی تغییرات نیز به فعالیت های انسانی در زمینه تولید برق و یا سوخت های فسیلی حمل و نقل و تولید سیمان و یا جنگل زدایی برمیگردد.

گاز کربن دی اکسید یک گاز گلخانه ای است که با به دام انداختن گرما باعث گرم شدن تدریجی کره زمین شده است. با توجه به ماندگاری این گاز در طول هزاران سال در جو اثرات مخرب آن نیز همچنان ادامه دارد. به عنوان مثال خشکسالی، سیل و آتش سوزی در مناطق مختلف کره زمین به دلیل اثر گرمایشی منفی این گاز است. میزان گازهای گلخانه ای و برآورد های آن در زمان پیش از صنعتی شدن حدود 280ppm بوده است این رقم برای شش هزار سال پیش از صنعتی شدن نیز همچنان یکسان باقی ماند.

حتی در صورت مقایسه میتوان این رقم را با چهار و نیم میلیون سال پیش نیز مقایسه کرد. در آن زمان میزان سطح کربن دی اکسید در جو حدود 400ppm بود به طوری که سطح دریا ها بالاتر از سطح فعلی و بسیاری از شهرهای بزرگ کنونی نیز در زیر آب قرار داشتند. مدیر NOAA می گوید مسبب اصلی تغییرات آب و هوایی انسان ها هستند و تنها با تغییر زیرساخت ها می توان با رخدادهای آب و هوایی جدید سازگار شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال