میزان تولید CO2 توسط گوشت آزمایشگاهی ۲۵ برابر بیشتر از گوشت های معمولی است

محققان دانشگاه کالیفرنیا در ادعایی تازه عنوان کردند گوشت های آزمایشگاهی بیشتر از گوشت حیوانات که در حالت سنتی تولید میشود باعث آسیب به محیط زیست میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این تحقیق نشان می دهد در صورت تامین بخش بیشتری از نیاز بازار از روش آزمایشگاهی، میزان تولید دی اکسید […]

محققان دانشگاه کالیفرنیا در ادعایی تازه عنوان کردند گوشت های آزمایشگاهی بیشتر از گوشت حیوانات که در حالت سنتی تولید میشود باعث آسیب به محیط زیست میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این تحقیق نشان می دهد در صورت تامین بخش بیشتری از نیاز بازار از روش آزمایشگاهی، میزان تولید دی اکسید کربن نسبت به گوشت سنتی تا ۲۵ برابر افزایش می یابد.

تولید گوشت های آزمایشگاهی ACBM تاکنون میلیاردها دلار هزینه داشته است. زیرا اعتقاد بسیاری از افراد بر این است که گوشت های آزمایشگاهی سازگاری بیشتری با محیط زیست داشته و آسیب کمتری به آن وارد می کند. البته تاحدی می تواند درست باشد. زیرا به آب، زمین و هزینه های دامداری نیاز ندارد. اما پژوهش تازه نشان می دهد میزان تولید دی اکسید کربن در این صنعت اشتباه اندازه گیری شده است.

به گفته دانشمندان افزایش کربن دی اکسید در تولید گوشت های آزمایشگاهی بر اثر مصرف سوخت های فسیلی بوجود آمده است. در این فرایند با حذف اندوتوکسین ها، ترکیب مواد مغذی با سلول های آزمایشگاهی انجام میشود. حذف اندوتوکسین ها بسیار مهم است. زیرا در اثر وجود باکتری های محیطی سم تولید میشود و وجود سم نیز مانع از تکثیر سلول در آزمایشگاه خواهد شد.

محققان در مقاله خود اعلام کردند کشت سلول های حیوانی به روش طبیعی توسط عناصر واسط رشد صورت می‌گیرد. این عناصر باعث حذف اندوتوکسین ها میشوند. این روش پالایش باعث کاهش هزینه های زیستی و اقتصادی در رابطه با محصولات دارویی خواهد شد.

محاسبه دانشمندان نشان می دهد تولید هر کیلوگرم گوشت آزمایشگاهی بین ۲۴۶ تا ۱۵۰۸ کیلوگرم کربن دی اکسید تولید می کند. این رقم می تواند اثری ۴ تا ۲۵ برابری روی گرمایش جهانی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال