احتمالاً قاره جنوبگان شامل هزاران سنگ فضایی کشف نشده است

دانشمندان احتمال می دهند که حدود 3۰۰ هزار سنگ فضای کشف نشده در قاره جنوبگان قرار دارد که باید مکان آن ها پیدا شود. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد احتمالاً صدها هزار شهاب سنگ کشف نشده در قاره جنوبگان قرار دارد که به صورت یخ زده است و […]

دانشمندان احتمال می دهند که حدود 3۰۰ هزار سنگ فضای کشف نشده در قاره جنوبگان قرار دارد که باید مکان آن ها پیدا شود.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، مطالعات اخیر دانشمندان نشان می دهد احتمالاً صدها هزار شهاب سنگ کشف نشده در قاره جنوبگان قرار دارد که به صورت یخ زده است و باید کشف شود. با استفاده از هوش مصنوعی می توان مکان احتمالی آنها را نیز تخمین زد.

قاره جنوبگان در قطب جنوب زمین قرار دارد و در واقع سردترین نقطه زمین محسوب می شود که سطح آن با یخ پوشیده شده است. از طرفی ۸۰ درصد ذخایر آب شیرین نیز در جنوبگان ذخیره شده است. پیش از این بخش عمده شهاب سنگ های کشف شده در این منطقه بوده به طوری که به دلیل طبیعت سرد و خشک توانست این سنگها را به نوعی حفظ کند. این شهاب سنگ ها تکه ای از یک سیاره محسوب می‌شوند که می‌توانند اطلاعات ارزشمندی در رابطه با تکامل منظومه شمسی ارائه کنند.

 اکثر شهاب سنگ های این قاره در یخ و زیر صفحات یخی قرار گرفتند و گذشت زمان باعث فشرده شدن برف روی آنها و تبدیل شدن به یخ آبی میشود. بدین ترتیب این سنگ ها در لایه های یخی به سمت حاشیه های قاره حرکت می کنند. به گفته محققان جریان یخ های قطب جنوب و دیگر ویژگی های منطقه باعث می شود تا سنگ ها روی سطح یخ آبی باقی مانده و تنها از طریق ماموریت‌های میدانی کشف شوند. دیگر سنگ های کشف شده قطب جنوب از همین مناطق یخ های آبی به دست آمدند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال