اپل واچ صدارات ساعت را در سوئیس با مشکل مواجه کرده است

این‌گونه که به نظر می رسد گفته‌های جانی آیو، مدیر ارشد طراحی شرکت اپل، درست از آب در آمده است و ساعت هوشمند این شرکت به یک معضل و چالش واقعی برای شرکت‌های ساعت‌سازی معروف سوئیسی تبدیل شده است. بر اساس آخرین شماره منتشر شده از مجله Federation صنعت ساعت‌سازی کشور سوئیس (FSWI) و همچنین […]

این‌گونه که به نظر می رسد گفته‌های جانی آیو، مدیر ارشد طراحی شرکت اپل، درست از آب در آمده است و ساعت هوشمند این شرکت به یک معضل و چالش واقعی برای شرکت‌های ساعت‌سازی معروف سوئیسی تبدیل شده است. بر اساس آخرین شماره منتشر شده از مجله Federation صنعت ساعت‌سازی کشور سوئیس (FSWI) و همچنین نظرات یک تحلیلگر معتبر آن‌طور که معلوم است، هم‌اکنون اپل‌واچ توانسته است به صنعت ساعت‌سازی و صادرات ساعت سوئیس لطمه وارد کند.

بر اساس گزارش (FSWI) محموله‌های ساعت‌های سوئیسی در ماه گذشته با کاهش فروش 8.9 درصدی، فروشی معادل 1.9 میلیارد دلار را تجربه کرده‌اند. بر اساس این تحلیل، این کاهش 8.9 درصدی فروش، معادل دو روز کار کمتر در ماه برای تولیدکنندگان ساعت در سوئیس می‌باشد.

از نوامبر سال 2009 میلادی تاکنون این بزرگترین کاهش فروش برای ساعت‌های سوئیسی بوده است و می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که صادرات ساعت‌های سوئیسی در 5 ماه اول سال جاری میلادی 0.3 درصد کاهش یافته است. از سوی دیگر فقط صادرات این ساعت‌ها به هنگ‌کنگ 34 درصد کاهش داشته است.

Patrik Schwendimann تحلیلگر Zuercher Kantonalbank در مصاحبه با بلومبرگ در رابطه با این مسئله چنین اظهارنظر کرده است که به نظر می‌رسد، کاهش قیمت ساعت‌های صادراتی به ایالات متحده هم در این مورد بی‌تاثیر نبوده و می ‌تواند یکی از اثرات منفی تولید و عرضه ساعت‌های هوشمند شرکت اپل باشد.

در سال جاری میلادی صادرات به بازارهای آمریکا کمتر از 14 درصد بوده است. به گفته Schwendimann بازارهای ایالات متحده ممکن است رشد تک‌رقمی کمی را در سال جاری تجربه کنند و احتمالا این میزان حتی از 6 درصد رشد سال گذشته نیز کمتر باشد.

شایان ذکر است که اپل قرار است ساعت هوشمند خود را در تاریخ 26 ژوئن وارد سوئیس کند و می‌توان گفت اپل با این کار تیر دیگری را روانه قلب صنعت ساعت‌سازی این کشور خواهد کرد.

سازندگان ساعت‌های سوئیسی نیز بیکار ننشسته و شرکت‌های معتبری مثل Frederique Constant، Mondaine و Alpina با این امید که ساعت‌های هوشمند فراگیر خواهند شد، وارد این بازار شده‌ و قرار است ساعت‌هوشمند تولید ‌کنند. این سازندگان با ایجاد یک پلت‌فرم ساعت هوشمند با نرم‌افزار motion-tracking شرکت Fullpower توانسته‌اند در این حوزه وارد شوند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال