برنامه ردیابی پارکینسون اپل واچ مورد تایید سازمان غذا و داروی آمریکا قرار گرفت

اپل روی یک اپلیکیشن جدید برای نظارت بر بیماری پارکینسون کار می کند که توسط استارتاپ Rune Labs ساخته شده است. به نظر می رسد سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این اپلیکیشن را تایید کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن کنونی اپل واچ می تواند برخی علائم پارکینسون مانند […]

اپل روی یک اپلیکیشن جدید برای نظارت بر بیماری پارکینسون کار می کند که توسط استارتاپ Rune Labs ساخته شده است. به نظر می رسد سازمان غذا و داروی آمریکا نیز این اپلیکیشن را تایید کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اپلیکیشن کنونی اپل واچ می تواند برخی علائم پارکینسون مانند اختلالات حرکتی و یا سقوط، رعشه و غیره را تشخیص دهد. اکنون استارتاپ Rune Labs برای هر بیماری داده ها و علائم مجزایی را جمع آوری کرده است. به طوری که با اشتراک آن نزد پزشکان امکان دریافت بهترین نوع درمان فراهم شده است.

 برایان پپین مدیرعامل Rune Labs میگوید: اطلاعات به دست آمده از اپل واچ از طریق یک اپ نظارتی جمع‌آوری خواهد شد و سپس با کمک نرم افزار StrivePD قادر است است این اطلاعات را برای پزشکان ارسال کند تا بدین ترتیب پیش زمینه ای از الگوهای حرکتی ایجاد شود. توسعه دهندگان این اپ از سال ۲۰۱۵ تاکنون روی آن کار کردند. در آن زمان اپل قابلیت ResearchKit را معرفی کرده بود و سه سال بعد نیز API اختلال حرکتی را نیز به روز رسانی کرد. API  قادر به شناسایی برخی علائم رایج پارکینسون بود.

با دریافت تایید سازمان برای این اپلیکیشن علاوه بر افزایش اعتبار پزشکی آن کلیه بیماران پارکینسون می توانند به جای معاینات طولانی به داده های جمع آوری شده توسط این اپلیکیشن اعتماد کرده و در آینده پیشرفت چشمگیری در درمان پارکینسون ایجاد شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال