کاربرد هوش مصنوعی در محل کار همراه با حس تنهایی و بی خوابی خواهد بود

مطالعه ای تازه در مورد استفاده از هوش مصنوعی در محل کار نشان می دهد این فناوری می تواند آسیب هایی را به کسانی که از آن استفاده می کنند وارد کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از هوش مصنوعی در محل کار می تواند باعث افزایش فشارهای روحی به افراد […]

مطالعه ای تازه در مورد استفاده از هوش مصنوعی در محل کار نشان می دهد این فناوری می تواند آسیب هایی را به کسانی که از آن استفاده می کنند وارد کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، استفاده از هوش مصنوعی در محل کار می تواند باعث افزایش فشارهای روحی به افراد شود. طبق گزارش منتشر شده توسط گیزمودو، دانشمندان با همکاری محققان دانشگاه جورجیا در مطالعه اخیر خودنشان دادند افراد شاغل در امریکا، تایوان، اندونزی و مالزی هنگام استفاده از هوش مصنوعی در محل کار دچار احساس تنهایی، بی خوابی و حتی مصرف الکل شدند.

به گفته این محققان با وجود حضور افراد در محل کار استفاده از فناوری هوش مصنوعی و حذف ارتباطات همکاران با یکدیگر فشار روانی و حس تنهایی را در آنها افزایش داده است. در این مطالعه دو گروه از افراد مورد استفاده قرار گرفتند. یک گروه به مدت سه روز از این فناوری استفاده کرد. به گروه دیگر اجازه استفاده از هوش مصنوعی داده نشد. در این بین افراد استفاده کننده از این فناوری دچار حس انزوا و بی خوابی شده بودند.

در تایوان نیز آزمایش مشابهی روی ۱۶۶ کارمند یک شرکت انجام شد. گروه استفاده کننده اعلام کردند در پایان کار تمایل بیشتری به استفاده از الکل داشتند. اما حس تنهایی در آنها تغییری نداشته بود.

با توجه به داده های بدست آمده از این مطالعه استفاده از فناوری های مبتنی بر هوش مصنوعی می تواند در هر شرکت نتایج متفاوتی را ایجاد کند. البته افرادی که از آن استفاده می کردند تمایل بیشتری برای کمک به دیگران داشتند. ضمن تاکید دانشمندان انسان ها به عنوان موجودی اجتماعی نمی توانند محدودیت های ایجاد شده با هوش مصنوعی را نادیده بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال