مدارگرد مریخی عربی نقشه جدیدی از مریخ ثبت کرد

مدارگرد امارات متحده نقشه جدیدی از مریخ ثبت کرده که در آن ویژگی های زمین شناختی خیره کننده ای از این سیاره سرخ بصورت سه بعدی به نمایش گذاشته شده است. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقشه جدید مریخ همراه با جزئیات دقیق از این سیاره است که همراه با آن ویژگی […]

مدارگرد امارات متحده نقشه جدیدی از مریخ ثبت کرده که در آن ویژگی های زمین شناختی خیره کننده ای از این سیاره سرخ بصورت سه بعدی به نمایش گذاشته شده است.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نقشه جدید مریخ همراه با جزئیات دقیق از این سیاره است که همراه با آن ویژگی های زمین شناختی شگفت انگیزی نیز ارائه شده است.

این نقشه به دلیل داشتن وضوح بالا می تواند به دانشمندان در درک بسیاری از مسائل مربوط به مریخ از جمله نحوه خشک و بیابانی شدن این سیاره کمک کند. این نقشه توسط یک تیم بین المللی از محققان و به رهبری دانشگاه نیویورک ابوظبی و مرکز علوم فضایی امارات تهیه شده است.

داده های مربوط به این نقشه نیز توسط ماموریت مریخ امارات به نام امید جمع آوری شده است. تصویرگر اکتشافی امارات با کمک سیستم تصویربرداری پیشرفته خود این نقشه را تهیه کرده است. این دانشگاه در بیانیه خود اعلام کرد امیدوار است با کمک این نقشه جوانان اماراتی انگیزه تازه برای حضور در رشته های علوم، فناوری، مهندسی و ریاضیات و مشاغل مربوط به آن پیدا کنند.

دمیتری اتری، رهبر گروه و دانشمند این دانشگاه می گوید: این نقشه در آینده بخشی از اطلس پیشرفته مریخ خواهد بود که به دو زبان عربی و انگلیسی در دسترس مردم قرار خواهد گرفت. امیدواریم این نقشه بتواند به عنوان یک ابزار جدید در اختیار دانش آموزان و محققان باشد.

در این نقشه کلاهک های قطبی، کوه ها و آتشفشان ها، بقایای رودخانه ها و همچنین دره های باستانی مشخص شده است. دانشمندان سیاره شناسی با این نقشه می توانند درک بهتری نسبت به تغییرات اب و هوایی این سیاره بدست آورند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال