ورود ۱.۵۶ میلیارد ماسک به اقیانوس ها و تهدید کره زمین تا چند نسل آینده

سال ۲۰۲۰ علاوه بر شیوع کرونا در بین مردم از نظر زیست محیطی نیز سال خوبی به شمار نمی آمد. یکی از سازمان های حفاظت از محیط زیست گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد در یک سال اخیر حدود 1.56 میلیارد ماسک وارد آب اقیانوس ها شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

سال ۲۰۲۰ علاوه بر شیوع کرونا در بین مردم از نظر زیست محیطی نیز سال خوبی به شمار نمی آمد. یکی از سازمان های حفاظت از محیط زیست گزارشی را منتشر کرده که نشان می دهد در یک سال اخیر حدود 1.56 میلیارد ماسک وارد آب اقیانوس ها شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی گزارش منتشر شده توسط سازمان حفاظتی OceansAsia آلودگی‌های متاثر از بحران کرونا همانند شیوع آن می تواند تا چندین سال ساکنان کره زمین را تحت تاثیر خود قرار دهد. در این گزارشات آمده است حدود ۳ درصد از ۵۲ میلیارد ماسک مصرف شده در سال ۲۰۲۰ وارد آب اقیانوس ها شده و مانند زباله های پلاستیکی می تواند بر زندگی پستانداران آبزی و یا دیگر حیوانات تاثیر منفی داشته باشد.

 این سازمان اعلام کرده زباله های پلاستیکی هر ساله باعث مرگ حدود ۱۰۰ هزار حیوان آبزی مانند لاک پشت ها و یا پرندگان دریایی و همچنین دیگر جانداران می شود. این آلودگی ها نه تنها زندگی حیوانات بلکه زندگی انسان های ساکن در در بخش ساحلی و یا ماهیگیران را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.

 به نظر میرسد پس از شیوع ویروس کرونا علاوه بر زباله های پلاستیکی معضل دیگری از جمله آلودگی های مربوط به لوازم شخصی یکبار مصرف مانند ماسک و دستکش نیز به شدت افزایش خواهد یافت که در این صورت آسیب های زیادی به طبیعت وارد می شود. سازمان OceansAsia اعلام کرده ماسکهای یک بار مصرف رها شده در طبیعت از نوعی پلاستیک به نام meltblown ساخته شده که ترکیبات آن قابل بازیافت نبوده و در اثر عدم مدیریت زباله وارد طبیعت و اقیانوس ها شده است. وجود این مواد پلاستیکی در زیستگاه جانداران میتواند خطرات بسیاری را به همراه داشته باشد. چندی پیش نیز در یکی از سواحل برزیل یک پنگوئن در اثر بلعیدن یک ماسک جان خود را از دست داد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال