ماموریت آرتمیس ۱ همراه با استقرار یک بادبان خورشیدی خواهد بود

ناسا قصد دارد در ماموریت آرتمیس ۱ یک از یک بادبان خورشیدی نیز برای تحقیقات خود استفاده کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا ماموریت آرتمیس یک را برای انجام در تاریخ ۲۹ اوت برنامه ریزی کرده است. این ماموریت یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به دور ماه خواهد بود. طبق گفته […]

ناسا قصد دارد در ماموریت آرتمیس ۱ یک از یک بادبان خورشیدی نیز برای تحقیقات خود استفاده کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا ماموریت آرتمیس یک را برای انجام در تاریخ ۲۹ اوت برنامه ریزی کرده است. این ماموریت یک پرواز آزمایشی بدون خدمه به دور ماه خواهد بود. طبق گفته این آژانس فضایی در این مأموریت یک بادبان فضایی نیز با هدف استقرار در نزدیکی یک سیارک ارسال میشود.

سیستم پرتاب فضایی ناسا وظیفه حمل کپسول اوریون را بر عهده خواهد داشت. همچنین ناسا در این ماموریت ده تاسواره را به فضا ارسال می کند. هدف از ارسال این تاسواره های کارهای کوچک نیز انجام برخی آزمایشات علمی خواهد بود. یکی از این ماموریت ها بررسی و رصد سیارک نزدیک به زمین NEA است که طی آن یک بادبان خورشیدی نیز در آنجا مستقر می شود.

 این بادبان می تواند با کمک فوتون های حاصل از خورشید خود را به سمت سیارک نزدیک کند. سپس با رسیدن به نزدیکی آن عملیات تصویربرداری از سیارک با جزئیات بالا را آغاز می کند و داده ها نیز به زمین ارسال میشود. این ماموریت با همکاری مرکز پرواز فضایی مارشال ناسا در آلاباما و آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در کالیفرنیا انجام می گیرد. این ماموریت یکی از ماموریت های شامل فناوری بادبان فضایی خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال