موشک آرتمیس ۱ به زودی در مسیر ماموریت ماه قرار می گیرد

ناسا قصد دارد موشک آرتمیس ۱ را در روز جمعه به سکوی پرتاب منتقل کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار است موشک سامانه پرتاب فضایی SLS در تاریخ ۲۳ آبان به سمت ماه پرتاب شود. به همین دلیل پیش از رسیدن زمان موعود، انتقال آن به سکوی پرتاب انجام میشود. این […]

ناسا قصد دارد موشک آرتمیس ۱ را در روز جمعه به سکوی پرتاب منتقل کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قرار است موشک سامانه پرتاب فضایی SLS در تاریخ ۲۳ آبان به سمت ماه پرتاب شود. به همین دلیل پیش از رسیدن زمان موعود، انتقال آن به سکوی پرتاب انجام میشود. این پرتاب اولین ماموریت این موشک خواهد بود. این موشک پیش از این به دلیل وجود مشکل در سامانه سوخت رسانی به ساختمان مونتاژ منتقل شده بود. نوبت آخر نیز وقوع طوفان باعث تعویق این پرتاب شد.

این بار نیز در صورت عدم بروز مشکل روز جمعه سامانه پرتاب فضایی و موشک اوریون به سکوی پرتاب منتقل میشوند. به گفته ناسا بازرسی و تعمیرات جزئی این موشک نیز پیش از این و قبل از رسیدن به پنجره زمانی پرتاب انجام گرفته است.

قرارگیری موشک در مرکز مونتاژ در تاریخ ۲۶ سپتامبر تاکنون باعث شد تا مهندسان ناسا آزمایش های تکمیلی و تعمیرات آن را به پایان برسانند.

هنوز چند بخش از موشک به بازرسی مجدد نیاز دارد که در زمان باقی مانده توسط مهندسان انجام خواهد شد. آزمایش های مربوط به خاتمه پرواز برای از بین بردن آن زمانی که موشک با مشکلی مواجه شده است در هفته آینده و روی سکوی پرتاب انجام میشود. ناسا قصد دارد این ماموریت را در تاریخ ۲۳ آبان به سر انجام برساند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال