ماموریت فضانوردان در ماه از قطب جنوب آن آغاز می‌شود

ناسا اعلام کرد در صورت انجام ماموریت به ماه در سال ۲۰۲۴ شروع این ماموریت از بخش قطب جنوب این قمر آغاز خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ناسا قرار است طی پروژه آرتمیس فضانوردانی را به کره ماه ارسال کند. طبق گفته ناسا این سفر طولانی تر از سفر های پیشین خواهد […]

ناسا اعلام کرد در صورت انجام ماموریت به ماه در سال ۲۰۲۴ شروع این ماموریت از بخش قطب جنوب این قمر آغاز خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، ناسا قرار است طی پروژه آرتمیس فضانوردانی را به کره ماه ارسال کند. طبق گفته ناسا این سفر طولانی تر از سفر های پیشین خواهد بود. زیرا ناسا با ساخت یک پایگاه همیشگی در ماه قصد دارد فضانوردان را برای مدت طولانی و یا شاید ماه ها در این پایگاه مستقر کند.

ناسا می گوید بهترین مکان برای احداث پایگاه های فضایی در کره ماه قطب جنوب است. زیرا این فضانوردان برای ادامه تحقیقات خود نیاز به نزدیکی به دهانه‌های برخوردی با احتمال وجود یخ خواهند داشت و این امر در قطب جنوب در دسترس است. همچنین مکان پایگاه فضایی باید در جایی ساخته شود که به اندازه کافی نور داشته باشد تا پنلهای خورشیدی انرژی مورد نیاز را جذب کنند. بنابراین گزینه قطب جنوب با توجه به توازن میان روشنایی و تاریکی مناسب خواهد بود.

یکی از محققان ناسا دلیل انتخاب قطب جنوب ماه را اینگونه توضیح می دهد: تمایل اصلی انتخاب این بخش وجود دهانه‌های برخوردی و همچنین قسمت روشن آن است که فوق العاده سرد هستند. در این بخش نور خورشید با زاویه کم تابیده شده و دهانه ها نیز با وجود نور در یک محیط تاریک قرار دارند.

یکی دیگر از دلایل انتخاب قطب جنوب ماه توسط ناسا وجود یک محل مناسب برای فرود است. زیرا با وجود تجهیزات کافی و فناوری های جدید همچنان فرود بر سطح این قمر با مشکلاتی همراه است. زیرا ناهمواری سطح ماه فرود را برای فضانوردان خطرناک می کند. در نتیجه برای فرود به این منطقه بر روی ماه نیاز خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال