کارت بانکی جای کارت سوخت را نخواهد گرفت

افزایش بی رویه مصرف سوخت در داخل کشور و همچنین قاچاق آن به کشورهای همسایه به دلیل اختلاف نرخ ارز، موجب شده است تا بحث استفاده از کارت هوشمند سوخت مجددا رونق گیرد. دو نرخی شدن بنزین به نقل از اقتصاددانان، بر روی قشر مرفه جامعه مبالغی را تحمیل می کند که موجبات صرفه جویی […]

افزایش بی رویه مصرف سوخت در داخل کشور و همچنین قاچاق آن به کشورهای همسایه به دلیل اختلاف نرخ ارز، موجب شده است تا بحث استفاده از کارت هوشمند سوخت مجددا رونق گیرد. دو نرخی شدن بنزین به نقل از اقتصاددانان، بر روی قشر مرفه جامعه مبالغی را تحمیل می کند که موجبات صرفه جویی در مصرف سوخت را فراهم خواهد کرد. پیش از این نیز موضوع سهمیه بندی بنزین مطرح شده بود که هر شهروند با قیمت حال حاضر بنزین، روزانه در حدود 0.8 تا 1 لیتر سهمیه داشته باشد و مازاد آن را با قیمت 3000 تومان تهیه کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، بر اساس پیش بینی های صورت گرفته، ادامه مصرف بنزین با این روند موجب می شود تا کشور مجبور به واردات بنزین شود در حالیکه در چند سال اخیر واردات بنزین به طور کامل محدود شده و انجام نمیشده است. اما بحث آنکه گران شدن بنزین ممکن است موجبات تورم را فراهم آورد و یا بسیاری از مشاغل از جمله مسافرکش ها و یا کسب و کارهای حمل و نقل اینترنتی نیز با مشکل مواجه می شوند؛ موجب شده بود تا این طرح تا به امروز در مجلس پذیرفته نشود اما افزایش قاچاق بنزین شرایطی را به وجود آورده که دولتمردان بازگشت به استفاده از کارت سوخت و سهمیه بندی بنزین را تنها راه حل مشکل می دانند. در این حالت افرادی که وسیله نقلیه ندارند می توانند سهمیه خود را به افراد دیگر منتقل کنند.

پیش از این مطرح شده بود که افرادی که کارت سوخت خود را گم کرده اند؛ می توانند از کارت بانکی خود به جای آن استفاده کنند. خبری که جدیدا تکذیب شده و به این افراد توصیه شده است تا جهت گرفتن کارت سوخت المثنی خود به دفاتر پلیس +10 مراجعه کنند. اطلاعیه ها جهت اجرای طرح سهمیه بندی بنزین برای تاریخ 20 مرداد ماه امسال می باشد و تا آن زمان شهروندان می توانند جهت دریافت کارت سوخت المثنی و یا بازیابی رمز کارت سوخت خود اقدام کنند. استفاده از سامانه دولت همراه، اپلیکیشن دولت همراه و یا کد دستوری #4* در این راه به شهروندان توصیه شده است. همچنین افراد می توانند در صورت هر گونه پرسشی با شماره 09627 مرکز پاسخگویی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تماس بگیرند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال