مقدمات چرخه ال نینو در فضا توسط ناسا رصد شد

ناسا اعلام کرد مقدمات ایجاد ال نینو را در فضا مشاهده کرده است. ال نینو یکی از چرخه های آب و هوایی مشهور است که به واسطه آن آب و هوای سراسر زمین دچار ناهنجاری های شدید خواهد شد. این پدیده هر ۲ تا ۷ روی می دهد و در صورت شدید بودن شاهد گرم […]

ناسا اعلام کرد مقدمات ایجاد ال نینو را در فضا مشاهده کرده است. ال نینو یکی از چرخه های آب و هوایی مشهور است که به واسطه آن آب و هوای سراسر زمین دچار ناهنجاری های شدید خواهد شد. این پدیده هر ۲ تا ۷ روی می دهد و در صورت شدید بودن شاهد گرم شدن بی سابقه کره زمین خواهیم بود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا از طریق ماهواره سنتینل ۶ توانست حرکت امواج کلوین را در سراسر اقیانوس آرام ثبت کند. این پدیده به عنوان پیش ساز ال نینو شناخته میشود.

شناسایی اولیه این پدیده در ماه مارس و آوریل سال گذشته بود که یکی از ماهواره های ناسا حرکت آب های گرم را به سمت سواحل غربی آمریکا مشاهده کرده بود. داده های این ماهواره نیز حرکت امواج کلوین در سراسر اقیانوس آرام را نشان می دهد. این امواج با عرض صدها متر باعث جابجایی لایه ای از آب های گرم از استوا به سمت غرب اقیانوس آرام میشود.

ماهواره ناسا یک ماهواره ارتفاع سنج رادارهای محسوب می شود که طی جمعیت مالی ناسا و کمیسیون اروپا و به پشتیبانی از مرکز ملی مطالعات فضایی فرانسه ساخته شد. جاش ویلیس، دانشمند این پروژه در آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا در بیانیه خود گفته است محققان در این پروژه همانند شاهین در خال رصد ال نینو هستند. در صورت بزرگ بودن این پدیده شاهد گرم شدن بی سابقه کره زمین خواهیم بود.

طبق اعلام نمایندگان اداره ملی جو و اقیانوس آمریکا احتمال ۹۰ درصد این پدیده رخ خواهد داد و تا زمستان نیمکره شمالی نیز ژول میکشد. همچنین طبق پیش بینی ها این ال نینو در سطح متوسط بوده و باعث افزایش یک درجه ای دمای اقیانوس ها خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال