کسب و کارها

بهترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ و بررسی شرایط تحصیل در آنها 

انتخاب بهترین دانشگاه‌های جهان برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل هستند بهترین فرصت در زندگی شناخته می‌شود. زیرا سابقه آموزشی درخشان و بی سابقه دانشگاه‌های برتر همیشه بهترین مشاغل پردرآمد و عالی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و رتبه برتر آموزشی آن تضمین شده است. اما چه ویژگی‌های بهترین دانشگاه جهان را تعریف می‌کند؟ […]

انتخاب بهترین دانشگاه‌های جهان برای دانشجویانی که علاقمند به تحصیل هستند بهترین فرصت در زندگی شناخته می‌شود. زیرا سابقه آموزشی درخشان و بی سابقه دانشگاه‌های برتر همیشه بهترین مشاغل پردرآمد و عالی را در اختیار دانشجویان قرار می‌دهد و رتبه برتر آموزشی آن تضمین شده است. اما چه ویژگی‌های بهترین دانشگاه جهان را تعریف می‌کند؟

در لیست بهترین دانشگاه جهان سال ۲۰۲۲ بیش از ۹۰ کشور در ۱۳ معیار مختلف قرار گرفته است که بر اساس شهرت پژوهشی، انتشارات، هیئت علمی و همکاری بین‌المللی ارزیابی شده‌اند. در میان دانشگاه‌های برتر، همیشه دانشکده‌های ایالت متحده بر این رتبه‌بندی مسلط هستند و تلاش خود را برای کسب رتبه‌های اولیه انجام می‌دهند. البته در دیگر کشورها نیز دانشگاه‌های مطرح وجود دارد که برای پذیرش در هر کدام از برترها باید شرایط برتر نیز نیاز است.

بهترین دانشگاه‌های جهان کدام است؟

دانشگاه‌هایی که در ادامه به شما به‌عنوان بهترین معرفی می‌کنیم انتخاب هر یک نقش اساسی و مهمی در آینده تحصیلی و شغلی دارد و بسیار مهم است که در مورد دانشگاه‌های مختلف دنیا تحقیقات لازم انجام دهید و شرایط تحصیلی و ورود به دانشگاه‌ها را بدانید. دانشگاهی که به‌عنوان بهترین شناخته می‌شود بدون شک دارای شرایط خاصی برای ورود دانشجویان است و هر فرد امکان تحصیل در چنین دانشگاه‌هایی را ندارد.

هاروارد؛ بهترین دانشگاه در آمریکا

دانشگاه هاروارد یکی از بهترین دانشگاه‌ها در ایالت متحده آمریکا است که از کشورهای مختلف دانشجو می‌پذیرد. دانشجویانی که در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند همیشه رضایت کامل دارند و بعد از تحصیل از موقعیت‌های شغل بی شمار و فوق العاده بهره مند می‌شوند.

برای ورود به این دانشگاه باید تمام شرایط لازم را داشته باشید و در بالاترین سطح تحصیلی قرار بگیرید. سپس بعد از پذیرش از طرف دانشگاه اقدام به ارائه مدارک تحصیلی و هویتی از جمله ترجمه رسمی کارت ملی می‌کنید.

ماساچوست، بهترین دانشگاه جهان با امکانات عالی

موسسه فناوری ماساچوست یکی از معروف‌ترین دانشگاه‌های جهان است که در حال حاضر از 120 کشور دنیا دانشجو می‌پذیرد. این دانشگاه در کشور آمریکا قرار دارد و بهترین امکانات آموزشی را در اختیار دانشجویان خود قرار می‌دهد. دانشجویانی که در این موسسه تحقیقاتی مشغول به تحصیل هستند می‌توانند از امکاناتی نظیر اقامتگاه دانشجویی، زمین‌های بازی و باغ‌های سرسبز و زیبا بهره مند شوند و در بهترین شرایط به تحصیل بپردازند.

آکسفورد؛ مشهور ترین و بهترین دانشگاه جهان

مطمئناً نام این دانشگاه را تا به حال شنیده‌اید. آکسفورد یکی از مشهورترین و بهترین دانشگاه‌های جهان است که در کشور انگلستان قرار دارد. این دانشگاه از ۲۹ کالج و شش سالن دائمی خصوصی تشکیل می‌شود که هر کدام به‌صورت کاملاً جداگانه در حال فعالیت هستند. مهم‌ترین ویژگی این دانشگاه فرصت‌های استثنایی و فوق العاده فارغ‌التحصیلان آن است.

همچنین دانشگاه آکسفورد از نظر جایگاه تجاری با شرکت‌های بزرگ و بین‌المللی پیشرفته مانند مرلین دارای همکاری است. این همکاری باعث شده است برای فارغ‌التحصیلان آینده شغلی مناسب و تضمین شده وجود داشته باشد و بلافاصله توسط شرکت‌های معتبر استخدام شوند.

استمفورد، چهارمین دانشگاه برتر جهان

دانشگاه استمفورد میان بهترین دانشگاه‌ها دارای رتبه ۳ جهانی است. این دانشگاه به‌عنوان یکی از بزرگ‌ترین دانشگاه‌های آمریکا شناخته می‌شود که داخل آن دانشکده‌های مختلف در زمینه مهندسی و علوم پایه وجود دارد. اگر علاقمند به ورود به این دانشگاه هستید باید بدانید شرایط بسیار سختی برای پذیرش دارد و شرایط سخت آن قابل مقایسه با دیگر دانشگاه‌ها برتر نیست.

کمبریج؛ بهترین و قدیمی‌ترین دانشگاه انگلیس

دانشگاه کمبریج یکی از بهترین دانشگاه‌های دنیا است که در کشور انگلیس حضور دارد و قدمت آن به سال 1209 میلادی باز می‌گردد. تحصیل در این دانشگاه همانند سفر به سازه‌های قدیمی و تاریخی است و بدون شک تجربه‌های متفاوتی را برای شما رقم می‌زند.

اگر شرایط تحصیل در دانشگاه کمبریج انگلیس را دارید و تاییدیه را دریافت کرده‌اید، وقت آن رسیده مدارک لازم را جمع‌آوری کنید. یکی از مهم‌ترین مدارک ترجمه رسمی لیسانس یا دیپلم است.

کوچ؛ مشهورترین دانشگاه ترکیه

این روزها شرایط تحصیل در کشور ترکیه برای دانشجویان ایرانی بسیار ایده آل است. از میان دانشگاه‌های برتر این کشور، دانشگاه کوچ بسیار خوش نام و پرطرفدار است. این دانشگاه دارای رشته‌های مختلفی مانند مدیریت کسب و کار، اقتصاد، مهندسی و فناوری، علوم طبیعی، علوم پزشکی و تخصصی و… است و برای تمام علاقه‌مندان تحصیل فهرستی از انتخاب‌های متنوع ارائه می‌دهد.

تحصیل در این دانشگاه برخلاف دانشگاه‌های دولتی به زبان انگلیسی است و شهریه آن نسبت به دیگر دانشگاه‌های این کشور بالاتر است. برای ورود به این دانشگاه باید آزمون قبولی را با موفقیت بگذرانید و سپس برای مهاجرت تحصیلی مدارک لازم را تهیه کنید. برای دریافت مدارک به زبان ترکی، بهتر است به یک دارالترجمه ترکی استانبولی معتبر مراجعه کنید تا مدارک براساس شرایط قانونی آماده گردد.

پرطرفدارترین رشته‌های تحصیلی

طبق داده‌های مرکز ملی و دانشگاه‌ها بیش از نیمی از مدارک ارائه شده تنها در شش رشته تحصیلی تمرکز دارد. فرصت‌های شغلی فراوان و درآمدهای عالی باعث پرطرفدار شدن برخی رشته‌ها شده است. برای مثال، مدارک تجاری و بهداشتی تقریباً یک سوم از کل مدارک کارشناسی را تشکیل می‌دهد. هر دو رشته معرفی شده رشد اشتغال فوق العاده ای را تجربه می‌کند و پیدا کردن شغل ایده آل بعد از تحصیل در آنها برای دانشجویان آسان‌تر است.

در اینجا 10 تا رشته از محبوب‌ترین رشته‌های دانشگاهی معرفی شده است:

تجارت

تقریبا از هر 5 مدرک لیسانس، یک مدرک در زمینه کسب و کار ارائه شده است.

تخصص های رایج: مدیریت بازرگانی، هوش تجاری، کارآفرینی، امور مالی، تجارت بین المللی

حرفه‌های بهداشتی

پیش بینی می شود با افزایش سن جمعیت نیاز مردم به مراقبت های بهداشتی نیز افزایش می یابد.

تخصص های رایج: علوم بهداشتی، خدمات بهداشتی؛ مدیریت های مراقبت های بهداشتی، مدیریت مراقبت های بهداشتی، پزشکی، علوم تغذیه و … .

علوم اجتماعی و تاریخ

تقریبا از میان 10 دانش آموز یک نفر در رشته علوم اجتماعی در حال تحصیل است.

تخصص های رایج: انسان شناسی، اقتصاد، تاریخ، جغرافیا، مطالعات حقوقی، علوم سیاسی.

مهندسی

پیش بینی شده است با گسترش بازار انرژی های تجدیدپذیر و دیگر روش های انرژی جایگزین، میزان تقاضا برای رشته های مهندسی افزایش می یابد.

تخصص های رایج: مهندسی شیمی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی الکترونیک، مهندسی صنایع، مهندسی هسته ای

علوم زیستی و زیست پزشکی

مدرک های ارائه شده در زمینه علوم زیستی و زیست پزشکی نسبت به سال های گذشته حدود 35 درصد افزایش داشته است. بسیاری از مشاغل در این زمینه پتانسیل درآمد بالا را دارند.

تخصص های رایج: مهندسی زیست پزشکی، بیوتکنولوژی، شیمی، میکروبیولوژی

روانشناسی

تخصص های رایج: روانشناسب کاربردی، روانشناسی رفتاری، روانشناسی کودک و نوجوان، روانشناسی بالینی و … .

ارتباطات و روزنامه‌نگاری

تخصص های رایج: تبلیغات، بازاریابی، ارتباطات رسانه ای، روابط عمومی، نگارش و … .

هنرهای تجسمی و نمایشی

تخصص های رایج: انیمیشن، تاریخ هنر، رقص، طراحی گرافیک، تصویرسازی، طراحی داخلی، موسیقی و … .

علوم کامپیوتر و اطلاعات

تخصص های رایج: امنیت سایبری، برنامه نویسی کامپیوتر، مدیریت پایگاه داده، فناوری اطلاعات، مدیریت شبکه، مهندسی نرم افزار.

تدریس علوم های مختلف

تخصص های رایج: آموزش در دوران کودکی، آموزش ابتدایی، آموزش بهداشت، آموزش ریاضی، آموزش موسیقی، تربیت بدنی.

نتیجه‌گیری

همیشه بهترین دانشگاه‌های جهان در پیشبرد تکنولوژی و علم در جهان تأثیر شگفتی می‌گذارند. این دانشگاه‌ها برای مطرح شدنبهترین دانشگاه‌های جهان در سال ۲۰۲۲ و بررسی شرایط تحصیل در آنها | تکنا - کسب و کارها تلاش‌های بسیاری انجام می‌دهند و برای پیشرفت بشر و آماده سازی دانش آموختگان نسل نو بهترین برنامه ریزی را دارند.

پس عجیب نیست، بسیاری از دانشجویان دارای رتبه برتر به دنبال تحصیل در بهترین دانشگاه‌ها باشند. آنها دوست دارند بهترین دوره‌های آموزشی را تجربه کنند و بعد از آن از مشاغل خوب و سطح بالا بهره مند شوند. اگر آرزو شما هم چنین تجربه‌هایی جذاب و حیرت انگیز تحصیلی است باید بگوییم راه سختی در پیش دارید و باید از بهترین رتبه تحصیلی و بودجه‌ای عالی برخوردار باشید.