توان یادگیری مغز در برخی فرکانس ها سه برابر بیشتر می شود

محققان در مطالعه ای جدید اعلام کردند پالس های نوری و الگوهای تصویری خاص می تواند قدرت مغز در یادگیری را تا سه برابر حالت عادی افزایش دهد. این موضوع نشان دهنده شناخت بیشتر دانشمندان از شگفتی های مغز است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج تحقیقاتی را در این زمینه […]

محققان در مطالعه ای جدید اعلام کردند پالس های نوری و الگوهای تصویری خاص می تواند قدرت مغز در یادگیری را تا سه برابر حالت عادی افزایش دهد. این موضوع نشان دهنده شناخت بیشتر دانشمندان از شگفتی های مغز است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، محققان دانشگاه کمبریج تحقیقاتی را در این زمینه انجام داده اند. در زمان استراحت فرکانس مغزی بین ۸ تا ۱۲ هرتز در طیف آلفا است. پروفسور ژوئی کورتزی، در این زمینه می گوید: مغز هر فرد برای یادگیری توانایی منحصر بفرد دارد. اما می توان با استفاده از الگوهای تصویری و بکارگیری فرکانس های خاص عملکرد مغز را بهبود بخشید و سرعت یادگیری را افزایش داد.

کورتزی بهمراه تیمش فرکانس های سازگار با مغز را شبیه سازی کردند. این فرکانس ها قادر هستند توانایی مغز را بطور چشمگیری بهبود دهند. این والی های نوری همانند مربع های سفید چشمک زن در تمام سنین از کودکی تا بزرگسالی می تواند باعث افزایش یادگیری شود.

در آزمایشی که در این زمینه انجام شد ۸۰ داوطلب بین سنین ۱۸ تا ۳۵ سال حضور داشتند. آنها فرکانس اصلی مغز هر داوطلب را از طریق شبیه سازی های مختلف بدست آوردند. این فرکانس ها در واقع همان بالاترین کارایی مغز محسوب میشود. نتایج آزمایش با استفاده از مربع های چشمک زن ۱.۵ ثانیه بدین آمد. پالس های نوری ایجاد شده قدرت یادگیری مغز را افزایش دادند. البته در برخی افراد این آزمایش چندان جوابگو نبوده و نتایج با قبل از استفاده از پالس های نوری تفاوتی نداشت.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال