درخشان ترین دنباله دار منظومه شمسی هفته آینده به نزدیکترین فاصله از زمین میرسد

اخترشناسان حدود ۵ سال است که دنباله دار K2 را به عنوان درخشان‌ترین دنباله داره منظومه شمسی بررسی میکند. در هفته آینده این دنباله دار به نزدیکترین فاصله خود از زمین خواهد رسید و امکان مشاهده آن در آسمان وجود دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دنباله دار C/2017 K2 PANSTARRS به […]

اخترشناسان حدود ۵ سال است که دنباله دار K2 را به عنوان درخشان‌ترین دنباله داره منظومه شمسی بررسی میکند. در هفته آینده این دنباله دار به نزدیکترین فاصله خود از زمین خواهد رسید و امکان مشاهده آن در آسمان وجود دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، دنباله دار C/2017 K2 PANSTARRS به اختصار K2 به عنوان درخشان ترین دنباله دار منظومه شمسی هفته آینده به فاصله ۲۷۰ میلیون کیلومتری از زمین می رسد. دیوید جویت استاد علوم زمین از دانشگاه کالیفرنیا می گوید: احتمال مشاهده دنباله دار K2 در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بیشتر است. زیرا این دنباله دار در حال عبور از منظومه شمسی است و تنها با یک تلسکوپ کوچک و یا یک دوربین دوچشمی نیز قابل دیدن خواهد بود.

 این دنباله دار از تاریخ ۲۱ می ۲۰۱۷ توسط تلسکوپ Panoramic Survey هاوایی و Rapid Response System مورد توجه اخترشناسان قرار گرفت. طبق گفته کارشناسان پیش از آن نیز تصاویری از این دنباله دار مربوط به سال ۲۰۱۳ وجود داشت که تا قبل از شناسایی آن کشف نشده بود. طبق گفته ناسا این دنباله دار زمانی کشف شد که در فاصله یک و نیم میلیون مایل از خورشید بین مدار های زحل و اورانوس قرار داشت و در آن زمان نیز میلیون ها سال از سفر این دنباله دار میگذشت.

K2 یک دنباله دار به اندازه یک شهر و متشکل از یخ و غبار است که از ابراورت می آید. ابراورت یک پوسته کروی غول پیکر یخی است که از قطعات یخی زباله های فضایی ساخته شده و بسیار از دنباله دارها نیز از این پوسته غول پیکر کوه شکل سرچشمه می گیرند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال