سازمان اطلاعات بریتانیا در مورد احتمال کنترل صنعت فناوری توسط چین هشدار داد

مدیر ارتباطات بریتانیا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد احتمال دارد روسیه و چین بر فضای امنیت سایبری جهان تسلط پیدا کنند. به همین دلیل بریتانیا قصد دارد تا در آینده درباره توسعه فناوری‌های اختصاصی با متحدانش همکاری کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، طبق گفته های مدیر ارتباطات […]

مدیر ارتباطات بریتانیا در سخنرانی اخیر خود اعلام کرد احتمال دارد روسیه و چین بر فضای امنیت سایبری جهان تسلط پیدا کنند. به همین دلیل بریتانیا قصد دارد تا در آینده درباره توسعه فناوری‌های اختصاصی با متحدانش همکاری کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا و به نقل از ZDNet، طبق گفته های مدیر ارتباطات بریتانیا در حال حاضر این کشور به سرمایه گذاری در بخش دفاع سایبری ادامه خواهد داد و قصد دارد تلاش خود را با همکاران خود در رهبری حوزه فناوری به دست بگیرد. در همین راستا مدیر ستاد ارتباطات بریتانیا طی یک سخنرانی علاوه بر نشان دادن قدرت سایبری بریتانیا اعلام کرد از آنجایی که چین و روسیه تلاش دارند تا رقابت خود را برای سلطه بر جهان با استفاده از فناوری گسترش دهند بریتانیا نیز تلاش می کند تا جایگاه فعلی خود را حفظ کند.

جرمی فلمینگ در این مورد گفته است: در آینده ای نزدیک و با آنلاین شدن زندگی‌جدید مسئله امنیت سایبری به صورت یک موضوع استراتژیک در خواهد آمد. سخنرانی فلمینگ در مجمع سالانه امنیتی وینسنت بریسکو در زمینه مولفه های محیط دیجیتالی بوده است. وی معتقد است در آینده ممکن است طراحی و آزادی اینترنت در معرض خطر باشد و یا فضای آن توسط دولت های دیگر تغییر کند. اجرا کردن فناوری های نوظهور در اقتصاد کشورهایی مانند چین در واقع توانایی تغییر این محیط را به آنها خواهد داد. بدین ترتیب این دولت ها می توانند ارزش های خود را در قالب استانداردها و فناوری ها قرار داده و منتقل کنند.

پیش از این دولت بریتانیا به دلیل نگرانی های امنیتی استفاده از تجهیزات زیرساخت فناوری 5G مربوط به شرکت های چینی را ممنوع کرده بود. دولت بریتانیا تلاش دارد تا با پیشرفت در زمینه های رایانه کوانتومی و کریپتوگرافی از اطلاعات حساس حفاظت کرده و جایگاه کنونی خود را در بخش فناوری حفظ کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال