باگ موجود در ChatGPT علت از دسترس خارج شدن این چت بات بوده است

شرکت OpenAI به عنوان سازنده ChatGPT اعلام کرد باگ موجود این چت بات باعث از دسترس خارج شده آن سده بود. همچنین این باگ می تواند اطلاعات مهم کاربران مانند داده های بانکی را به خطر بیندازد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وبلاگ OpenAI اخیرا پستی را منتشر کرده است که نشان […]

شرکت OpenAI به عنوان سازنده ChatGPT اعلام کرد باگ موجود این چت بات باعث از دسترس خارج شده آن سده بود. همچنین این باگ می تواند اطلاعات مهم کاربران مانند داده های بانکی را به خطر بیندازد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، وبلاگ OpenAI اخیرا پستی را منتشر کرده است که نشان می دهد علت اصلی بروز مشکل در چت بات ChatGPT یک باگ کتابخانه متن باز Redis-py بوده است.

به دلیل وجود این باگ داده های کاربران روی سرور باقی مانده و امکان مشاهده آن توسط دیگر افراد وجود دارد. این اطلاعات شامل ۴ رقم آخر کارت های بانکی، نام و نام خانوانگی، آدرس ایمیل و تاریخ انقضای کارت بانکی است. پیش از این نیز چنین باگی موجب باقی ماندن اطلاعات کاربران روی سرور و مشاهده ان توسط دیگر افراد شده بود. در سال ۲۰۱۵ حادثه مشابه ای برای پلتفرم استیم اتفاق افتاد. در هر صورت وجود چنین باگ ابتدایی در ChatGPT توسط OpenAI کمی عجیب است.‌زیرا این شرکت برای امنیت سرویس های خود تلاش های بسیاری داشته است.

طبق اعلام این شرکت در اثر این باگ نشت اطلاعات ۱.۲ درصد از کابران ChatGPT پلاس اتفاق افتاده است.‌ این افراد در تاریخ ۲۰ کاری و طی یک بازه زمانی ۹ ساعته در حال استفاده از این سرویس بودند که اطلاعات آنها روی سرور باقی ماند. در صورت ورود کاربران به بخش مدیریت اشتراک احتمالا داده های افراد دیگر را مشاهده کردند.

طبق اعلام OpenAI اکنون باگ مورد نظر در ChatGPT رفع شده و همچنین به کاربران اطلاع رسانی شده است. در حال حاضر این شرکت برای جلوگیری از بروز حوادث مشابه مدعی شد قوانین کنترل سخت گیرانه تری را برای کنترل نرم افزار اعمال خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال