شلوغ‌ترین منظومه سیارکی با ۳ قمر شناسایی شد

ستاره شناسان اخیراً سیارک 130Elektra که پیش از این شناسایی شده بود را به عنوان شلوغ ترین منظومه سیارکی نام گذاری کردند. ستاره شناسان این سیارک را با سه قمر رصد کرده‌اند که تاکنون سیارک دیگری با این تعداد قمر شناسایی نشده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، منجمان ممکن است در […]

ستاره شناسان اخیراً سیارک 130Elektra که پیش از این شناسایی شده بود را به عنوان شلوغ ترین منظومه سیارکی نام گذاری کردند. ستاره شناسان این سیارک را با سه قمر رصد کرده‌اند که تاکنون سیارک دیگری با این تعداد قمر شناسایی نشده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، منجمان ممکن است در آینده سیاره های دیگری با قمر های بیشتر شناسایی کنند اما تاکنون سیارک 130Elektra با سه قمر پرشمارترین منظومه سیارکی تا به امروز شناخته می شود.

کمربند سیارکی بین سیاره مریخ و مشتری از ویژگی های جالب منظومه شمسی به شمار می رود که در آن سیاره های عجیب و غریبی حضور دارند. سیارک 130Elektra نیز یکی از این سیارات محسوب می شود که توسط تلسکوپ بسیار بزرگ سازمان فضایی اروپا شناسایی شده است. پیش از این تصور می شد تعداد قمر های اطراف این سیارک دو عدد است اما اکنون و در کشف جدید قمر سوم نیز شناسایی شده است. در واقع الکترا شلوغ ترین منظومه سیارکی در منظومه شمسی محسوب می شود.

قمر سوم در فاصله ۳۵۰ کیلومتری و نزدیک تر نسبت به دیگر قمرها قرار دارد. پردازش جدید گروه محققان و استفاده آنها از داده های عمومی آرشیو ناسا باعث کشف این قمر سوم شد. منجمان امیدوارند در آینده با کشف چنین منظومه سیارکی بتوانند به درک بهتری از نحوه تشکیل قمرها و شکل گیری سیارات خاکی منظومه شمسی دست پیدا کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال