هیئت دولت ثبت قانونی دستگاه ماینینگ در ایران را تصویب کرد

 بالاخره هیئت وزیران فعالیت ماینینگ رمز ارز در ایران را به صورت قانونی تایید کرد. از این به بعد  فعالیت این بخش به صورت شفاف و منظم انجام خواهد شد. هیئت وزیران امروز طی تصمیماتی اعلام کرد که کلیه ماینرها می توانند دستگاه های خود را به صورت قانونی وارد کشور کنند. همچنین مالکان دستگاه […]

 بالاخره هیئت وزیران فعالیت ماینینگ رمز ارز در ایران را به صورت قانونی تایید کرد. از این به بعد  فعالیت این بخش به صورت شفاف و منظم انجام خواهد شد. هیئت وزیران امروز طی تصمیماتی اعلام کرد که کلیه ماینرها می توانند دستگاه های خود را به صورت قانونی وارد کشور کنند. همچنین مالکان دستگاه های ضبط شده نیز می توانند از طریق سایت بهین یاب وزارت صمت دستگاه خود را ثبت قانونی کنند و پس از پرداخت مبالغ گمرکی آن را پس بگیرند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، امید علوی به عنوان رئیس کارگروه ماینینگ در انجمن بلاکچین ایران اعلام کرد: بالاخره طی بررسی های انجام شده بین دولت و بخش خصوصی و فعالیت های موفقیت آمیز این کارگروه این اتفاق خوب برای ماینرها در ایران افتاد.

وی همچنین اعلام کرد که بخش خصوصی از طریق گفتمان مصوبه قبلی دولت را اصلاح کرد. قدم بعدی این کارگروه تعیین تکلیف دستگاه های ضبط شده خواهد بود که تعداد آنها به بیش از ۵۰ هزار دستگاه است. پس از آن به سراغ قیمت گذاری حامل های انرژی خواهیم رفت.

علوی اعلام کرد صاحبان دستگاه های ضبط شده هر چه دقیق تر با مراجعه به سایت بهین یاب وزارت صمت حقوق گمرکی خود را پرداخت و دستگاه ضبط شده را از نهاد مربوطه دریافت کنند. همچنین توصیه می‌شود هرچه زودتر کارهای قانونی مربوط به ثبت این دستگاه ها انجام گیرد تا دیگر برچسب قاچاقچی روی اسم این افراد نباشد.

این فراخوان به زودی توسط وزارت صمت منتشر خواهد شد و مراحل قانونی آن نیز طی یک ماه انجام می گیرد. وزارت صمت قرار است در یک ماه آتی فهرست مراکز دارای جواز تاسیس در این صنعت را اعلام کنند و از این پس نگهداری این دستگاه ها در غیر از مراکز اعلام شده ممنوع است. برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار ایران مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال