علت سقوط ماهواره ظفر از زبان وزیر ارتباطات

آذری جهرمی در مصاحبه ای علت سقوط ماهواره ظفر را نرسیدن به مدار معرفی کرد و گفت ماهواره بر سیمرغ نتواست سرعت 7400 کیلومتر بر ساعت را برای قرار گرفتن در مدار داشته باشد. پرتاب ماهواره به درستی انجام شد اما ماهواره بر نتوانست به سرعت مورد نظر برسد و همین امر باعث شد تا […]

آذری جهرمی در مصاحبه ای علت سقوط ماهواره ظفر را نرسیدن به مدار معرفی کرد و گفت ماهواره بر سیمرغ نتواست سرعت 7400 کیلومتر بر ساعت را برای قرار گرفتن در مدار داشته باشد. پرتاب ماهواره به درستی انجام شد اما ماهواره بر نتوانست به سرعت مورد نظر برسد و همین امر باعث شد تا ماهواره در مدار قرار نگرفته و سقوط کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تک‌نیوز، ماهواره ظفر که دیروز از پایگاه فضایی امام خمینی سمنان به فضا پرتاب شد، به علت نرسیدن ماهواره بر به سرعت مورد نظر و تزریق ماهواهر برای رسیدن به مدار سقوط کرد. در این پرتاب از ثانیه 400 به بعد ماهواره بر با افت سرعت مواجه شد و سرعت آن تنها به 6500 کیلومتر بر ساعت رسید. ماهواره های ظفر 1 و 2 به شکل مشابه ساخته شده اند و ظفر 2 قرار است در خرداد سال آینده پرتاب شود.

ماهواره ظفر پس از این اتفاق به اقیانوس هند سقوط کرده است. البته برخی افراد در منطقه‌ی سرجنگل و چاه‌احمد در حومه‌ی زاهدان از صداهای مکرر و روشن شدن آسمان در آن منطقه خبر داده اند که احتمال می رود مربوط به قطعات جدا شده این ماهواره باشد. این منطقه فاقد سکنه است و امکان خطر برای شهروندان این منطقه وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال