بانک مرکزی از کاهش ۸۵ درصدی فیشینگ با اجرایی شدن رمز پویا خبر داد

بانک مرکزی اعلام کرده است در اسفند ماه سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد از افشای اطلاعات حساس کارت بانکی جلوگیری شده و همچنین اعمال مجرمانه مانند فیشینگ درگاه های پرداخت نیز ۸۵ درصد کاهش داشته است. به گزارش سرویس خبری فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس اطلاعیه جدید بانک مرکزی و آمار مربوط به رخدادهای […]

بانک مرکزی اعلام کرده است در اسفند ماه سال ۹۸ حدود ۹۰ درصد از افشای اطلاعات حساس کارت بانکی جلوگیری شده و همچنین اعمال مجرمانه مانند فیشینگ درگاه های پرداخت نیز ۸۵ درصد کاهش داشته است.

به گزارش سرویس خبری فناوری و تکنولوژی تکنا، بر اساس اطلاعیه جدید بانک مرکزی و آمار مربوط به رخدادهای سایبری در شبکه بانکی کشور نسبت به ۹ ماهه اول سال ۹۸ افشای اطلاعاتی مانند حساب های بانکی تا ۹۰ درصد کاهش داشته است. همچنین در ماههای بهمن و اسفند شاهد روند کاهش شدید چنین رخدادهایی بودیم.

همچنین با اجرایی شدن رمز دوم پویا در سه ماهه آخر سال ۹۸ اعمال فیشینگ تا ۸۵ درصد کاهش داشته است. به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی پس از اجرایی شدن رمز پویا در سه ماهه دوم سال ۹۸ تعداد دستورات قضایی ابلاغ شده به بانک‌ها و موسسات اعتباری در مورد جرایم سایبری نیز کاهش داشته است. به عنوان مثال تعداد پرونده های تشکیل شده در پلیس فتا در مورد کلاهبرداری های اینترنتی غیرمجاز در سال ۹۸ نسبت به سال ۹۷ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته است. این در حالی است که در سه ماهه پایانی سال ۹۸ این رقم کاهش یافته. از دی‌ماه سال گذشته پویاسازی رمزهای دوم کارتهای بانکی با هدف ایجاد دشواری برای اعمال کلاهبردارانه انجام شد و بانک مرکزی توانست بدین وسیله از دارایی های مشتریان بانکی حفظ و نگهداری کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال