رمز پول بانک مرکزی ریال به طور آزمایشی مورد استفاده قرار خواهد گرفت

رئیس کل بانک مرکزی از استفاده آزمایشی رمز پول ملی در برخی مناطق کشور و به مدت ۶ ماه خبر داد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد رمز پول بانک مرکزی ملی به طور آزمایشی و در یک بازه زمانی ۶ ماهه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. […]

رئیس کل بانک مرکزی از استفاده آزمایشی رمز پول ملی در برخی مناطق کشور و به مدت ۶ ماه خبر داد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد رمز پول بانک مرکزی ملی به طور آزمایشی و در یک بازه زمانی ۶ ماهه مورد استفاده قرار خواهد گرفت. در جلسه برگزار شده با اساتید اقتصادی و صاحبنظران و با حضور رئیس کل بانک مرکزی در مورد رمز پول بانک مرکزی همفکری شد. در این جلسه علی صالح آبادی رئیس کل بانک مرکزی اعلام کرد پیش از این موضوع مرتبط با رمز پول بانک مرکزی در بخش سیاست گذاری پولی و بانکی موزد توجه بوده است و اکنون نیز گروهی شامل کارشناسان اقتصادی، فنی و همچنین ناشران اسکناس به طور آزمایشی این موضوع را عملیاتی کرده اند. به همین دلیل در ماه های آینده در برخی مناطق کشور این طرح به طور آزمایشی انجام خواهد گرفت.

به گفته وی این طرح ازمایشی در بازه زمانی ۶ ماهه انجام می‌شود و پس از آن گزارش مربوط به این طرح همراه با آسیب شناسی موضوع توسط صاحب نظران اقتصادی و بانکی بررسی خواهد شد. رئیس کل بانک مرکزی علاوه بر تاکید عملیاتی کردن این طرح به آموزش و فرهنگ سازی در این زمینه نیز تاکید داشت. همچنین صاحب نظران اقتصادی حاضر در این جلسه نیز برای بهتر و موفق تر اجرایی شدن این طرح راهکارهایی را پیشنهاد کردند و ابهامات و سوالات مطرح شده نیز توسط کارشناسان بانک مرکزی در زمینه پول دیجیتال ملی پاسخ داده شد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال