مدیر عامل دیپ مایند از عرضه هوش مصنوعی عمومی تا چند سال دیگر خبر داد

مدیر عامل بخش هوش مصنوعی در دیپ مایند می گوید چند سال دیگر هوش مصنوعی عمومی عرضه خواهد شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس آزمایشگاه هوس مصنوعی شرکت دیپ مایند اعلام کرد فاصله چندانی تا عرضه هوش مصنوعی در سطح انسان نداریم. احتمالا طی سال های آینده هوش مصنوعی هم تراز […]

مدیر عامل بخش هوش مصنوعی در دیپ مایند می گوید چند سال دیگر هوش مصنوعی عمومی عرضه خواهد شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، رئیس آزمایشگاه هوس مصنوعی شرکت دیپ مایند اعلام کرد فاصله چندانی تا عرضه هوش مصنوعی در سطح انسان نداریم. احتمالا طی سال های آینده هوش مصنوعی هم تراز با هوش انسان از راه می رسد.

دمیس حساییس، مدیر عامل دیپ مایند در مورد سرعت بالای دستاوردهای هوش مصنوعی و افزایش آن در هوش عمومی مصنوعی توضیحاتی را ارائه کرد. او AGI را یک سیستم هوش مصنوعی پیشرفته می داند که توانایی های آن در سطح انسانی است.

وی در صحبت های خود اعلام کرد سرعت پیشرفت هوش مصنوعی بسیار بالا است و دلیلی برای کاهش آن نیز وجود ندارد. با این شتاب تا رسیدن به هوش مصنوعی در سطح هوش انسانی تنها چند سال فاصله داریم.

هوش مصنوعی عمومی AGI و توسعه آن یکی از موضوعات داغ در این زمینه محسوب میشود. رهبران این صنعت نیز تلاش دارند تا علاوه بر سنجیدن مزیت های آن، معایب و خطرات آن را نیز در نظر بگیرند. طبق این گزارش، اظهارات خوش بینانه ی حسابیس در مورد هوش مصنوعی زمانی اتفاق افتاد که تنها چند روز از ترک دکتر جفری هینتون دانشمند کامپیوتر از گوگل و صحبت های آزادانه وی در مورد توسعه بی بند و بار هوش مصنوعی نگذشته بود.

حسابیس معتقد است محققان در سال های آینده قادر به توسعه سیستم های توانمند عمومی هستند. به گفته وی مغز انسان تنها نمونه ای از هوش مصنوعی عمومی محسوب میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال