مدیر عامل OpenAI می گوید ابزار این شرکت نظام سرمایه داری را منحل می کند

در حال حاضر چت بات ChatGPT مورد استفاده میلیون ها نفر در جهان قرار گرفته است و یا حداقل خبرهایی در مورد آن خوانده شده است. یکی از بنیان گذاران OpenAI به از چت بات این شرکت به عنوان از بین برنده نظام سرمایه داری نام برده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

در حال حاضر چت بات ChatGPT مورد استفاده میلیون ها نفر در جهان قرار گرفته است و یا حداقل خبرهایی در مورد آن خوانده شده است. یکی از بنیان گذاران OpenAI به از چت بات این شرکت به عنوان از بین برنده نظام سرمایه داری نام برده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از مجله فورچون، چت بات ChatGPT از زمان عرضه تاکنون توانسته محبوبیت بسیاری بدین آورد. شرکت سازنده این چت بات پیش از این از تلاش برای از بین بردن انحصار طلبی های گوگل در زمینه هوش مصنوعی خبر داده بود البته این شرکت اکنون با سرمایه گذاری مایکروسافت، خود درگیر نظام سرمایه داری است. سم آلتمن، یکی از بنیانگذاران OpenAI, در مصاحبه ای گفته است: با وجود شگفت انگیز بودن نظام سرمایه داری که خود نیز به آن علاقه دارم، امیدوارم نظام بهتری به جای آن پیدا کنیم. نظام سرمایه داری در جهان از نوع بدترین و بهترین آن است. البته فکر می کنم هوش مصنوعی جامع در صورت رسیدن به پتانسیل های خود، ممکن است در آینده شاهد شکست نظام سرمایه داری باشیم.

شرکت OpenAIدر سال ۲۰۱۵ در مصاحبه ای اعلام کرد هدف از توسعه هوش مصنوعی در این شرکت کمک به بشریت است و ما در قید نیاز به بازدهی سرمایه نیستیم. با توجه به اینکه تحقیقات شرکت ما بی نیاز از مباحث مالی است بهتر می توان روی کمک مثبت به بشریت تمرکز کرد.

البته زمانی که مایکروسافت اعلام کرد برای تحقیقات بیشتر روی OpenAI سرمایه گذاری می کند مدیران عامل هر دو شرکت اعلام کردند قصد دارند این فناوری جدید را دموکراتیزه کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال